Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:55:31 GMT

اسماعیلی که با نارنجک منافقین ذبح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۳۹۰۰

اسماعیلی که با نارنجک منافقین ذبح شد

نارنجک را برداشت و خواست آن را از پنجره به بیرون پرتاب کند اما احساس کرد اگر نارنجک را بیرون بیندازد چندین نفر را به شهادت خواهد رساند که در همین حین نارنجک در دستش منفجر و دستش قطع شد و...

به گزارش ایسنا، اسماعیل سلیمی در تهران به دنیا آمد و اولین پسر خانواده بود. در پایان ۶ سالگی به مدرسه تدین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوران سربازی را در دهکده دورافتاده آذربایجان به تدریس سپری کرد و درعین‌حال بازهم از مطالعه و تماس با دوستان حتی دوستان خارج از کشور غافل نبود و ارتباط خود را در زمینه اسلامی _سیاسی با آن‌ها محکم‌تر می‌کرد.

تحصیل در دانشگاه تهران

پس از طی دوره سربازی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه به تحصیل مشغول شد در طی این دوران چندین بار به‌وسیله مأموران ساواک دستگیر شد. هر بار پس از مدتی بازجویی چون مدرکی به دست نمی‌آمد مجبور می‌شدند آزادش کنند، روزی تعداد زیادی کتاب به خانه آورد و گفت: «من و دیگر برادرانم تصمیم گرفته‌ایم از این کتاب‌ها محافظت کنیم تا بعدازاین که اوضاع روبه‌راه شد آن‌ها را به دانشکده برگردانیم.»

از اواخر سال ۵۶ که مبارزات علنی بود اسماعیل هم فعالیتش آشکارتر شد شب‌ها بچه‌های محل را در ماشین وانتی سوار می‌کرد و به مسجد قُبا محل فعالیت‌های شهید مفتح می‌برد. مرتب اطرافیان خود را برای شرکت در راهپیمایی و جلسات و خلاصه هر آنچه در پیشبرد انقلاب اسلامی کمک می‌کرد در همه صحنه‌ها حاضر بود.


پس از پیروزی انقلاب در نهادهای انقلاب مشغول به کار شد او به طور داوطلبانه در کمیته‌های انقلاب اسلامی مشغول به کار شد در زمان دولت موقت به دلیل انتقاداتی که به دولت آن زمان داشت وارد مشاغل اداری نمی‌شد. با آغاز به کار دولت شهید رجایی به جهاد سازندگی مرکز ورود یافت. او مسئول گروه آب‌رسانی جهاد سازندگی بود و بر طرح‌ها و نحوه توزیع شبکه‌های آب‌رسانی روستاهای کشور نظارت داشت اکثر روزهای پنج‌شنبه روزه می‌گرفت و زندگی بسیار ساده‌ای داشت.

نحوه شهادت

بردارش در رابطه با چگونگی شهادت اسماعیل روایت می‌کند: در تاریخ ۱۳۶۰/۹/۱ به‌اتفاق برادرم اسماعیل و یکی از اعضای جهاد سازندگی در خیابان پیروزی حرکت می‌کردیم یک‌باره موتورسیکلتی به ما نزدیک شد و دستمالی را از شیشه راننده به داخل ماشین انداخت اسماعیل از صدای مخصوص افتادن جسم به کف ماشین‌، رو به من کرد و گفت: «اشهدت را بخوان که منافقین نارنجک انداخته‌اند.» سپس به سرعت نارنجک را برداشت و خواست آن را از پنجره به بیرون پرتاب کند اما احساس کرد اگر نارنجک را بیرون بیندازد چندین نفر را به شهادت خواهد رساند که در همین حین نارنجک در دستش منفجر و دستش قطع شد و تکه‌های نارنجک نیز باعث شهادت او، نابینا شدن عضو دیگر جهاد سازندگی و همین‌طور زخمی شدن پای من شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترور جنگ تحمیلی شهدای دانشجو منافقين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم

دانشجویان دانشگاه‌های کانادا با شعار «اسرائیل بیرون بیرون» به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و بر خواسته‌های خود برای آزادی فلسطین و پایان دادن به نسل‌کشی در نوار غزه تاکید می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • بارش باران و پیدا شدن ۲ قبضه نارنجک در مهران
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • مصدومیت مامور یگان ویژه با نارنجک هواداران‌ در بازی پرسپولیس و سپاهان‌ | ویدئو