Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر فلسطینی خاطر نشان کرد پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ فلسطین، باید شعار تمام سازمان ها از جمله جنبش‌های فتح و حماس تلقی شود که اختلافات می‌تواند با این شعار پایان یابد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فایز ابوشماله» تحلیلگر فلسطینی با بیان این مطلب در تحلیلی نوشت : پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین های فلسطین باید شعار تمام سازمان ها از جمله جنبش های فتح و حماس تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شعار مشترک می توان به شکاف ها و اختلاف های موجود در موضع گیری ها پایان داد و درب های آشتی(فلسطینی) را گشود و در تصمیم سازی میدانی و عملیاتی هدفمند برای پایان دادن اشغالگری مشارکت داشت. البته همکاری میدانی به منظور انسجام فعالیت ها و برنامه های رویاروی و مبارزه، وحدت ملی را از طریق رویارویی با اشغالگران،تحمیل خواهد کرد و این مشارکت تصمیم های سیاسی بعدی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد .   ‎

نویسنده این مقاله در ادامه تأکید دارد؛ اگر گروه ها  و سازمان های فلسطینی از توافق بر سر ساده ترین نقطه مشترک یعنی وحدت تحت شعار پایان اشغالگری و عملکرد مشترک در این زمینه ناتوان هستند، پس باید تمام این سازمان ها به طور کامل کنار بروند و فرصت این امر مهم را به نسل جوان و مبارزان تازه نفس که در جستجوی آینده شان هستند، بسپارند.

او می گوید: یک سال کامل به ما جوانان فرصت دهید، به شما وعده می دهیم سرزمین فلسطین را از اشغال صهیونیست ها آزاد می کنیم . به ما مجال و فرصت عمل علیه اشغالگری در کرانه باختری و نوار غزه بدون دخالت سازمان ها و دخالت دستگاه امنیتی(وابسته به تشکیلات خودگردان) بدهید . فقط ما را رها کنید تا نقش مان را برای احقاق حقوق مان در برابر اشغالگری ایفا کنیم . در کمین ما ننشینید و به روش و راه ما معترض نباشید و ما را رها کنید تا امنیت اشغالگر را تباه کنیم و اسم فلسطین را در تمام چهار راه ها و بر روی دیوارهای مرزی بنویسیم . فقط مقداری از ما دور شوید و در صحنه ظاهر نشوید و نام های آرام بخش و بی نظیرتان را با مشکلات، نقض ها و شکست ها و حوادث شگفت آور آلوده نکنید .    ‎

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین آنلاین، این نویسنده در ادامه از زبان جوانان فلسطینی آورده است: یک سال به ما فرصت دهید و از (سالروز) روز زمین در تاریخ 2019/0/03/30آغاز کنید و کرانه باختری و غزه خالی از اشغالگری صهیونیستی را در تاریخ 2020/03/30تحویل بگیرید . ما پایان اشغالگری را به عنوان گام اول در راه بازگشت به شما تعهد می دهیم و از شما ای رهبران و مسئولان به جز دور شدن از مسیرمان  و رها کردن برای دستیابی به  حقوق مان به عنوان جوانان میهن برای درهم کوبیدن اشغالگری، چیزی نمی خواهیم . شما هیچ مسئولیتی به جز نشستن در ستادها و دفترهایتان ، بر سر قراردادها و سمت وزارت خانه ها و مؤسسه های تان ندارید و فقط منتظر بمانید و به خباثت و بدبختی سیاسی اشغالگری لبخند بزنید. پس رهایمان کنید تا گرد و غبار اشغالگری را بزداییم و زندگی وحیات امنیتی آنان را متزلزل  و مختل کنیم .

انتهای پیام/

R7891/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل