Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@10:34:36 GMT

باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۷۶۹

باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه گفت: ما وارد دهه پنجم انقلاب شدیم که تبریک می گویم.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش کارهای بزرگی در پیش داریم و سند تحول بنیادین هنوز درست اجرا نشده است اما در بحث های کلان پیشرفت های خوبی در آموزش و پرورش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال در تالیف کتاب های درسی، پوشش تحصیلی خصوصا پوشش تحصیلی دخترانمان بسیار رشد و تحول شگرفی داشته ایم.

وی ادامه داد: ۲۸ کلاس درس در هر روز دارد ساخته می شود. ۵ برابر شدن تعداد مدارس در مناطق محروم از شاخص های مهم توسعه این عرصه است. ما امروز ۹۸ درصد باسواد در کشور داریم. اینها ثمرات انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست. در همین زمینه باید بگویم مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان بر امید دادن به جوانان و نسل آینده تاکید کردند. مدیران و فرهنگیان ما باید این را به عنوان ریشه ای ترین جهاد ببینند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند.

وی ادامه داد: امروز باید تمرکز زدایی در کشور را پیش بگیریم. باید انعطاف پذیری به صورت محلی و مذهبی می تواند به تحرک و شادابی برسد. از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش حتما باید از سیاست بازی دور کنیم. این ظلمی است که ما در این سال ها در حق آموزش و پرورش کردیم. باید سند تحول بنیادین در این نهاد ملاک باشد که با تغییر دولت ها همه چیز به هم نریزد.

تکمیلدمی شود....

کد خبر 4544214 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمد مهدی زاهدی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!

به گزارش جماران؛ محسن حاجی میرزایی وزیر پیشین آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «جناب آقای صحرایی، حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آموزش و پرورش تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.»

 

 

صحرایی وزیر فعلی آموزش و پرورش در برنامه صف اول گفته است: «دولت سیزدهم دو اتفاق را رقم زد نخست اینکه مرگ سند ۲۰۳۰ را رسماً اجرا کرد چرا که هنوز هم بودند کسانی که در بدنه دولت به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند. سند ۲۰۳۰ به عنوان یک رویکرد در دولت پیشین وجود و در وزارت آموزش و پرورش دفتر داشت و حتی ردیف بودجه برای آن تخصیص داده شده بود، در حالی که برای سند تحول بنیادین بودجه نداشتیم.  واقعیت این است که همین امروز هم من نمی‌توانم با جرات بگویم که سند ۲۰۳۰ به طور کامل از بین رفته است چرا که ممکن است در وزارت آموزش و پرورش کسانی باشند که به این سند اعتقاد داشته باشند.»

 

دیگر خبرها

  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید