Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@09:33:16 GMT

کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۸۵۶

 قاچاق دام زنده یکی از عمده‌ترین عواملی است که به اذعان بسیاری از مسئولان دولتی و قضائی، گرانی گوشت قرمز در بازار را طی ماه‌های اخیر رقم زد اما علی مویدی - رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز - در این باره گفت که همه تقصیر گرانی گوشت قرمز را به گردن قاچاق دام زنده نیندازیم چون عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند تا این مشکل در بازار گوشت قرمز به وجود بیاید و قاچاق دام زنده یکی از آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گوشت قرمز هم مانند سایر اقلام و کالاها در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: ابلاغ و اجرای همزمان دستورالعمل جدید در زمینه جابه جایی دام زنده از استانی به استان دیگر در کاهش قاچاق دام زنده که طی هفته‌های گذشته کاملاً مشهود بوده، بسیار اثرگذار است و همه دستگاه‌ها در این مدت تلاش خوبی کردند اما کافی نیست و باید هماهنگی‌های بیشتری بین متولیان امر صورت گیرد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی و غیره تا قبل از ابلاغ دستورالعمل جدید جابه جایی دام زنده، مقررات شفاف و روشنی در اختیارشان نبوده که بتوانند با این مسئله برخورد درست و مناسبی داشته باشند، یعنی اینکه در دستورالعمل قبلی به صراحت به این مسئله اشاره‌ای نشده است و موانع قانونی در این زمینه وجود داشت که در حال حاضر و در دستورالعمل جدید این موانع برداشته شد و هم‌اکنون دستگاه‌های متولی همچون سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های انتظامی قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارند.

مویدی با بیان اینکه اگر دستگاهی در زمینه مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق دام زنده کوتاهی کند، نام آن را اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: با وجود اینکه کاهش قاچاق دام چشمگیر بوده است اما برای حل این مشکل نیازمند تدابیر مشترک بین‌دستگاهی بیشتری هستیم و بایستی اتفاق بیافتد، به گونه‌ای که جابه جایی دام زنده از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های مرزی دارای شرایط خاص باشد. ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان دستگاه بالادستی موظف به برقراری تعامل بین دستگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما تعاملی بوده و همه متولیان امر از سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمل و نقل و غیره بایستی دست به دست هم بدهند که بتوانند نقش اساسی در این زمینه ایفا کنند. اساساً فلسفه ستاد همین است و با نگاه هماهنگی و به صورت فرابخشی عمل کرده و خواهد کرد. ناجا هم یکی از این دستگاه‌ها است و هم‌اکنون بیشترین تلاش را در این زمینه انجام می‌دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گوشت قرمز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارز گرانی گوشت افزایش قیمت مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی تعزیرات مبارزه با قاچاق کالا سازمان حمل و نقل فلسفه قاچاق قاچاق کالا دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: بیش از ۱۷۰ دستگاه خودرو و تعدادی موتورسیکلت توقیفی شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تعیین تکلیف می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید محمد موسویان درباره تعیین تکلیف و مزایده بیش از 170 دستگاه خودرو و تعدادی موتور سیکلت توقیفی شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان اصفهان مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین‌تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر استان اصفهان، مزایده خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی استان اصفهان امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان آن تعداد بیش از 170 دستگاه خودروی سبک و سنگین و موتورسیکلت موجود در پارکینگ‌های موضوع این مزایده به فروش خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با تأکید بر اینکه همه موتورسیکلت‌ها و اکثر خودروها در این مزایده چندین سال در پارکینگ‌های استان اصفهان مانده بودند خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در نتیجه برگزاری این مزایده همه این خودروها و موتورسیکلت‌ها به فروش خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی به منظور اصلاح فرایندها و با تدوین برنامه‌ای جامع در دادستانی مرکز استان اصفهان، تمامی دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان به صورت مستمر در حال بازدید از پارکینگ‌ها هستند.

موسویان گفت: اقدامات دستگاه قضایی استان اصفهان به منظور سامان‌دهی به وضعیت پارکینگ‌ها تا تعیین تکلیف همه خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از نیروهای فراجا و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های ماموران اطلاعاتی و انتظامی و حمایت دستگاه قضایی، با تمام توان و تلاش با باندهای جابجایی و فروش مواد مخدر در استان مبارزه خواهد شد.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب