Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:58:22 GMT

تپه گیان از انحصار دیوارهای بتنی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۹۸۲

تپه گیان از انحصار دیوارهای بتنی خارج شد

همدان- ایرنا- رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: پیش از این تپه گیان با حصارهای بتنی محصور شده بود که از منظر گردشگران جلوه زیبایی نداشت که این دیوارها تخریب و با حفاظ های شکیل جایگزین شد.

محسن جانجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از دیوار محوطه این اثر تاریخی که در معرض دید گردشگران بود، برداشته شده و بخش های دیگر نیز با تخصیص اعتبار در مراحل بعدی تخریب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این اثر تاریخی در شهر گیان واقع شده و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند که حصارهای بتنی زیبنده این تپه باستانی نبود.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: سالانه در حدود 400 هزار گردشگر از سراب های گیان بازدید می کنند و دست کم نیمی از آنها به دیدن تپه گیان هم می آیند.
تپه گیان 400 متر طول دارد و در 2 کیلومتری شهر گیان در جنوب غربی نهاوند قرار دارد و ارتفاع قله آن از سطح زمین‌های اطراف در حدود 20 متر است.
در سال 1307 هجری شمسی برای اولین بار کاوش‌هایی به طریق علمی در منطقه نهاوند به ‌وسیله پروفسور «هرتسفلد » صورت گرفت که این بررسی ها منجر به کشف تپه گیان شد بعدها «ژرژ کنتنو» و «رومن گیرشمن » باستان‌ شناسان فرانسوی کاوش‌هایی در این تپه انجام دادند و آثار تاریخی زیادی به دست آوردند که در موزه‌های داخل و خارج کشور نگهداری می شود.
2087/7527

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي سراب هاي نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد