Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:50:37 GMT

شهادت ۳۳ نفر و مجروح شدن ۸۸۱ پرسنل ناجا در ۹ ماه سال ۹۷

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۴۹۸۸

شهادت ۳۳ نفر و مجروح شدن ۸۸۱ پرسنل ناجا در ۹ ماه سال ۹۷

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید محمدرضا سید احمدیان در آیین رونمایی از ۳۰ دستگاه آمبولانس ملحق شده به زنجیره امداد و انتقال معاونت بهداد ناجا با اشاره به اهمیت حوزه امداد به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی این معاونت اظهار کرد: در سه سال گذشته تلاشها برای مستقل کردن جایگاه سازمانی امداد ادامه داشت که با تصویب معاونت طرح و برنامه و بودجه ستاد کل نیروهای مسلح از هفت ماه گذشته، امداد که پیش از این به عنوان زیرشاخه‌ای از درمان بود به عنوان حوزه‌ای مستقل به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداد ناجا به شهادت ۳۳ نفر، مجروح شدن ۸۸۱ نفر و بالغ بر ۱۸ هزار و ۶۰۰ اعزام آمبولانس در مأموریتهای ناجا از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال اشاره و تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه امداد، ارتقاء استانداردهای امدادرسانی از طریق تقویت اورژانسهای پیش بیمارستانی و افزایش سرعت امداد و انتقال مجروحان در استانهای مرزی به ویژه دو استان آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: آمبولانس به عنوان راهبردی‌ترین ابزار امدادرسانی در اورژانسهای پیش بیمارستانی و افزایش سرعت انتقال مجروحان در کاهش خونریزی و پیشگیری از تلفات نیروها، نقش تأثیرگذاری دارد.

سید احمدیان با بیان اینکه  در حال حاضر ۵۴۱ دستگاه آمبولانس در زنجیره امداد و انتقال معاونت بهداد فعال هستند، گفت: برای پشتیبانی از مأموریتهای ناجا، ۹۷۵ دستگاه آمبولانس پیش‌بینی شده که از این تعداد، تنها ۶۴۵ دستگاه مورد تصویب قرار گرفته است.

کد خبر 4544309 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: شهادت ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6090504

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور