Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:41:50 GMT

لایروبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از انهار استان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۰۶۷

لایروبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از انهار استان گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید خرمی با بیان اینکه قراردادهای لازم برای لایروبی انهار منعقد  شده است، گفت: لایروبی انهار استان گیلان از هفته گذشته با  لایروبی نهر سید علی اکبری بزرگترین نهر خاکی و سنتی استان در بخش رودبنه لاهیجان آغاز شد.

خرمی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم درباره تنظیم و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و دریچه‌های کنترل آب انجام شده است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود و بارش‌های خوبی که در حوزه آب ریز سد سفیدرود اتفاق افتاد، ورودی سد سفیدرود ۸۲ متر مکعب بر ثانیه بوده که برای این فصل از سال بسیار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کشاورزان استان گیلان خواست که به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی درباره شخم زمستانه توجه کنند و با توجه به بارش‌هایی اخیر در سطح استان و ذخیره فعلی آب مزارع، فعالیت کشاورزی خود را سریعتر آغاز کنند.

کد خبر 4544315

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گیلان لایروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد