Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:52:36 GMT

ارتفاع برف در کوهرنگ به 82 سانتیمتر رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۱۴۶

ارتفاع برف در کوهرنگ به 82 سانتیمتر رسید

شهرکرد - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت : با بارش برف طی 48 ساعت گذشته در شهرستان کوهرنگ ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد به 82 سانتیمتر و در گردنه های این شهرستان به 2متر رسید.

مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پایداری هوای سرد در شهرستان کوهرنگ می توان امیدوار بود که این ارتفاع برف حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 483 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 491 درصد و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت 31 درصد افزایش داشته است.
قطره سامانی تصریح کرد: از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش های موثر استان در اسفندماه متوقف می شود، افزود: اگر چه بارش های موثری در سال زراعی جاری در استان شاهد بودیم اما این بارش ها نمی تواند تبعات 10 سال متوالی خشکسالی در استان را جبران کند.
به گزارش ایرنا، طی یک دهه اخیر کاهش نزولات آسمانی و تغییر شکل بارش ها از برف به باران از یک سو و افزایش دمای هوا از سوی دیگر سبب کاهش نیمی از منابع آب چهارمحال و بختیاری و افت شدید سفره های آب زیرزمینی این استان شده است.
از آنجا که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است، کاهش بارش ها در این استان، استانهای خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را با چالش آب مواجه کرده است.
7363/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسی برف کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد