Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده گفت: بر اساس آمارها یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد رضا دارابی شب گذشته در همایش  آموزش های بهنگام ازدواج که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد با بیان اینکه علیرغم تلاش های گسترده ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ترویج ازدواج انجام شده است متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق و جدایی در جامعه هستیم خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما، روحانیون و مبلغان مذهبی ، سازمان های دولتی و غیر دولتی و مربیان آموزش دیده نقش موثری در انتخاب آگاهانه و ازدواج موفق دارند که باید در این مسیر تلاش بیشتری صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ازدواج به عنوان تشکیل دهنده خانواده و نخستین رکن جامعه محسوب می شود تصریح کرد: هر چقدر که بتوان در زمینه ترویج ازدواج اگاهانه و سالم تلاش کرد و بنیان خانواده را حفظ نمود به همان میزان در داشتن جامعه ای سالم نیز موفق خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موضوع طلاق و جدایی، زنان بیش از مردان دچار آسیب می شوند تصریح کرد: باید در زمان ازدواج مسئله هم کفو بودن در تمام زمینه ها از جمله فرهنگی، مذهبی، تحصیلات، اقتصادی و حتی سیاسی مورد توجه قرار گیرد و پس از ازدواج نیز با چشم پوشی از خطاهای یکدیگر، با کوچکترین اختلاف آخرین راه حل که جدایی است انتخاب نشود.

دارابی به نقش خانواده ها در تحکیم ازدواج نیز تاکید کرد و گفت: والدین باید از دخالت های بی مورد و  اختلاف افکنی در میان زوجین پرهیز کنند و به عنوان یک راهنما تلاش در حفظ روابط داشته باشند.

وی افزود:بر اساس آمارها یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانم در کشور سنشان از ازدواج گذشته است و در مقابل در جامعه مشاهده می شود که برخی دختران زیر ۱۳ سال ازدواج می کنند که هر دو آن آسیب زاست و باید به آن توجه ویژه ای نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: همه نهادها و گروه هایی که می توانند نقش موثری در ترویج ازدواج آگاهانه و تحکیم بنیان خانواده داشته باشند باید مشارکت کنند و در این زمینه فعال شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است