Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@08:29:25 GMT

طرح بدون کاغذ در سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۲۴۳

طرح بدون کاغذ در سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر،  معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح بدون کاغذ در این سازمان به دستور رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به کاهش مصرف کاغذ و تحقق اهداف برنامه مدیریت سبز هستند.

لیلا مصطفوی معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با عنایت به نقش کلیدی سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان  متولی امر مدیریت سبز که نظارت و ممیزی سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز در این خصوص عهده‌دار است، ضرورت دارد در این زمینه الگوی ممتازی بوده و به نحو مطلوب اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجری طرح بدون کاغذ در سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: سیاست حذف کاغذ و استفاده از خدمات دولت الکترونیک در فضای مجازی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت.

مصطفوی افزود: طرح در قالب سه مرحله و به مدت ۶ ماه در سازمان اجرا خواهد شد، به نحوی که در پایان مرحله سوم، مصرف کاغذ در سازمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی به برخی از اقداماتی که در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: تدوین دستورالعمل، فرهنگ‌سازی و آموزش برای کاهش مصرف کاغذ واستفاده از فناوری های نوین، راه اندازی وتوسعه سیستم‌هایی که با امکان تکمیل فرم الکترونیک و فرآیند گردش کار در کاهش مصرف کاغذ تأثیر بسزایی دارند و نیز جلب مشارکت کارکنان از طریق سیستم نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به منظور جذب ایده‌های خلاقانه و کاربردی و ایجاد سیستم انگیزشی برای کارکنان  به منظور بهبود و کاهش مصرف کاغذ از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

کد خبر 4544314

منبع: مهر

کلیدواژه: حفظ محیط زیست سازمان محیط زیست کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود