Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان در نشست هم اندیشی قضات شورا‌های حل اختلاف با تأکید بر گسترش فرهنگ صلح و سازش گفت: امید است با کار شبانه روزی و جهادی بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را جایگزین رسیدگی‌های صرف قضایی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی قضات شورا‌های حل اختلاف با اشاره به انعکاس حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در رسانه‌های داخلی و خارجی، طرح استراتژی شکست خورده ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن جمعی از پاسداران و حافظان حریم امنیت کشور را پس از تجلی شور و اراده و شکوه و عظمت ملت ایران، از خصایص و خوی توحش استکبار جهانی و ایادی مزدور وی در منطقه دانست و این ویژگی دشمنان اسلام را نشان دهنده انفعال و استیصال آنان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان غدار، وقتی دیدند که با هر ترفند و نقشه‌ای موفق نمی‌شوند، دست به دامان تروریسمی شدند که ضعف و زبونی آنان را فریاد می‌کشد و در واقع مؤید یأس و ناامیدی و سردرگمی آنان از مواجهه مستقیم با مردم ایران است.

این مقام قضایی با تبیین توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (حفظه اله تعالی) به ویژه بیانات اخیر معظم له، این رهنمود‌ها را نقشه راهی برای برون رفت از مشکلات و کسب تعالی و پیشرفت دانست و با تبیین شاخص‌های ممتاز تفکر انقلابی از منظر ایشان، پرهیز از شعارزدگی و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم نجیب ایران را با تأسی از روحیه کار و فعالیت جهادی بهترین راهبرد خنثی سازی توطئه‌های دشمنان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تشریح بارزترین ابعاد عدالت اجتماعی، اخلاق و معنویت را مهمترین شاخص هدفمندی زندگی و حیات فردی و اجتماعی انسان و مهمترین معیار سنجش عملکرد حکومت و جامعه در مسیر دستیابی و توسعه عدالت اجتماعی توصیف کرد.

وی با نگرش به منابع انسانی شاغل در شورا‌های حل اختلاف، به برخی کمبود‌ها و نارسایی‌های موجود در شورا‌ها اشاره کرد و افزود: امید است با کار شبانه روزی و جهادی بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را جایگزین رسیدگی‌های صرف قضایی کنیم چرا که حلاوتی که از حصول سازش و مصالحه متصور است از اعمال قانون مورد انتظار نیست.

این مقام قضایی در پایان گفت: کار در شورا‌های حل اختلاف یک فعالیت جهادی است که قضات و اعضای پرتلاش شورا بدون هیچگونه چشمداشت مادی سعی در اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ صلح و سازش دارند و امیداریم خراسان شمالی در آینده نزدیک به جایگاهی که استحقاق و شایستگی آن را دارد دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خراسان شمالی شورای حل اختلاف صلح و سازش استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول