Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:25:14 GMT

آغاز بزرگترین مسابقه قرآنی در دوحه قطر

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۴۵۸

آغاز بزرگترین مسابقه قرآنی در دوحه قطر

بزرگترین مسابقه حفظ قرآن کریم دانش آموزی با حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز در دوحه قطر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر با هماهنگی وزارت آموزش عالی ، امروز(یکشنبه 28 بهمن) مسابقه مدرسه ای سالیانه حفظ قرآن کریم را که بزرگترین مسابقه قرآنی در سطح این کشور است، برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اعلام کرد: 33 هزار و 667 دانش آموز دختر و پسر از 404 مدرسه دولتی، خصوصی در پنجاه و هشتمین مسابقه حفظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

 

این مسابقه در دو سطح حفظ قرآن کریم برگزار می شود که  سطح اول شامل حفظ قرآن کریم از سوره الناس تا سوره شوری که شش جزء است، برای سطح اول ابتدایی تا سوم دبیرستان است. سطح دوم برای کسانی است که بیش از هفت جزء و بیشتر حفظ باشند.

 

تعداد کمیته های آموزن این مسابقه به 21 کمیته برای دانش آموزان پسر در مقر بخش قرآن کریم و علوم آن متعلق به اداره تبلیغات و ارشاد دینی در وزارت اوقاف و امور اسلامی در منطقه السد می رسد. همچنین این تعداد علاوه بر کمیته های مدارسی است که بیش از 300 شرکت کننده دارند.

وزارت اوقاف و امور اسلامی، 101 کمیته برای دانش آموزان دختر درنظر گرفته است که در 16 دارالقرآن کریم بانوان در سطح کشور تقسیم می شود.

 

رقابت شرکت کنندگان قربانی براساس جدول زمان بندی شده آماده اداره تبلیغات و ارشاد دینی در ساعت 7:30 دقیقه امروز آغاز می شود و تا نماز ظهر ادامه دارد.

این اداره یک روز مخصوص را برای آزمون مناطق آموزشی تعیین خواهد کرد.

شعبه حفظ قرآن کریم ویژه در مدارس و متعلق به بخش قرآن کریم و علوم آن در وزارت اوقاف جدول آزمون ویژه دانش آموزان دختر و پسر را که تا پایان ماه فوریه ادامه دارد، ارایه کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن خبرگزاری شبستان حادثه تروریستی زاهدان 22 بهمن حادثه تروریستی جشنواره موسیقی فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهمن ۹۷ هرمزگان مسابقه دانش آموزی قرآن کریم قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد