Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@00:26:19 GMT

نرخ ميوه و تره بار روزانه تعيين مي شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۵۸۴۷

نرخ ميوه و تره بار روزانه تعيين مي شود

خبرگزاري آريا - همدان- ايرنا- رييس اتحاديه بارفروشان ميوه و تره بار همدان گفت: نرخ ميوه و تره بار روزانه و بر اساس حجم ورود بار به ميدان فروش تعيين مي شود.

محمد رضا کريمي روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينکه ميوه قيمت مصوب ندارد افزود: عوامل متعددي در تعيين قيمت ميوه تاثير دارد که مهمترين آنها ميزان عرضه و تقاضا از جمله ميزان بار ورودي کالا به ميدان ميوه و تره بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: قيمت ميوه هر روز صبح پس از ورود کاميون هاي حامل بار به داخل ميدان ميوه و تره بار و بر اساس تجربه بارفروشان تعيين مي شود.
رييس اتحاديه بارفروشان همدان اظهار داشت: عوامل ديگري نظير سرمازدگي و از بين رفتن سر درختي ها هنگام بارش تگرگ نيز در کمبود و افزايش قيمت ميوه تاثير دارد.
کريمي افزود: علت افزايش قيمت انار در سال جاري سرما زدگي اين محصول و کاهش برداشت آن تا 50 درصد بود اما قيمت موز به علت نوسان نرخ دلار افزايش يافت.
وي اضافه کرد: تورم همانگونه که بر روي افزايش قيمت تمامي کالا، محصولات و خدمات تاثير گذاشت موجب نوسان قيمت ميوه ها نيز شده است.
رييس اتحاديه بارفروشان همدان ادامه داد: به منظور پيشگيري از گرانفروشي توسط خرده فروشان در خارج از ميدان ميوه و تره بار، قيمت هاي تعيين شده براي انواع ميوه و صيفي روزانه در اختيار معاونت بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار مي گيرد.
کريمي گفت: قيمت يکسري از ميوه هاي خارجي نظير موزه در همدان تعيين نمي شود بلکه با هماهنگي تهران قيمت آن مشخص مي شود.
رييس اتحاديه بارفروشان همدان علت گران شدن ميوه در روزهاي تعطيل را کاهش حجم ورودي بار و بالا رفتن ميزان تقاضا توسط مردم عنوان کرد.
113 حجره در 2 ميدان بار قديم و آزادي شهر همدان فعال است.
7526/2087
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید

مهدی رجبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان و مغازه های خرده فروشی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون قارچ با نرخ های ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود، در حالیکه فروش بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

رجبی توزیع مویرگی را راهکار اساسی تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: با راه اندازی بورس، فروش عمده قارچ یک مرجع قیمت گذاری دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ هزار تن قارچ در کشور تولید شد، گفت: با توجه به احداث واحدهای جدید برآورد می شود که با افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تنی تولید قارچ به ۲۲۰ هزار تن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول