Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير خارجه اسپانيا در واکنش به پيشنهاد معاون رييس جمهور آمريکا گفت، اتحاديه‌اروپا هيچ اختياري در به رسميت شناختن يا نشناختن «خوان گوآيدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ندارد.
به گزارش پارس‌تودي؛ «جوزف بورل» (Josep Borrell) وزير امور خارجه اسپانيا با رد پيشنهاد «مايک پنس» (Mike Pence)، معاون رييس جمهور آمريکا مبني بر به رسميت شناختن « خوان گوآيدو» (Juan Guaido) رييس جمهوري خود خوانده ونزوئلا اعلام کرد، «فدريکا موگريني» مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا بار‌ها اين مساله را تصريح کرده است که اين اتحاديه هيچ اختياري در به رسميت شناختن يا نشناختن کسي ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«جوزف بورل» در ادامه گفت، کسي بايد به معاون رييس جمهور آمريکا توضيح دهد که روند فعاليت اتحاديه اروپا چگونه است.
«مايک پنس» روز شنبه از اتحاديه اروپا خواست تا «خوان گوآيدو» (Juan Guaido) رهبر مخالفان وابسته به آمريکا در ونزوئلا را به عنوان رييس جمهوري اين کشور به رسميت بشناسد.
بحران جديد در ونزوئلا از 23 ژانويه 2019 آغاز شد؛ «خوان گوآيدو»، با حمايت آشکار آمريکا و متحدانش، خود را رييس جمهوري ونزوئلا خواند؛ اقدامي که دولت اين کشور آن را کودتا عليه «نيکلاس مادورو» رييس جمهوري منتخب مردم برشمرد.
به‌رغم حمايت آمريکا از گوايدو، مردم و ارتش ونزوئلا و نيز کشور‌هايي همچون چين، مکزيک، روسيه، ترکيه و ايران از دولت و رييس جمهوري قانوني ونزوئلا حمايت مي‌کنند.
141/120
کليدواژه آمريکا ونزوئلا اسپانيا مايک پنس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏