Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- هدر نائورت فرد مورد نظر دونالد ترامپ براي جاي خالي سفير آمريکا در سازمان ملل، از پذيرش اين مقام  انصراف داد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، هدر نائورت که پيشتر از سوي ترامپ براي سمت نمايندگي آمريکا در سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده بود از قبول اين سمت انصراف داد.
در بيانيه‌اي که از سوي اين وزارتخانه منتشر شده آمده است: هدر نائورت انصراف خود را از نامزدي‌اش براي تصدي سمت نمايندگي آمريکا در سازمان ملل اعلام کرده و ترامپ به زودي بيانيه اي در خصوص گزينه‌اي جديد براي تصدي اين سمت منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين بيانيه از قول نائورت مشکلات خانوادگي علت اتخاذ اين تصميم ذکر شده است.
به گزارش گاردين، نائورت در بيانيه‌اي در اين خصوص گفت: «دو ماه گذشته روزهايي فرساينده براي خانواده من بود، بنا بر اين به اين نتيجه رسيده‌ام که به نفع خانواده است که از [پذيرش اين مقام] خودداري کنم.»
نيکي هيلي، سفير پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد، 17 مهر ماه از اين مقام کناره‌گيري کرد. در آن زمان ترامپ گفته بود تا دو سه هفته آينده جانشين هيلي را تعيين مي‌کند.
هدر نائورت گفت:" من از رئيس جمهور ترامپ و پمپئو وزير امور خارجه بابت اعتمادشان به من و قرار دادن من در فرايند بررسي تصدي جايگاه سفير آمريکا در سازمان ملل تشکر مي‌کنم. اگر چه دو ماه گذشته براي خانواده ام بسيار خسته کننده بود و بنابراين براي خانواده ام بهتر است که من از اين فرايند کنار بکشم. خدمت در اين دولت در دو سال گذشته يکي از بزرگترين افتخارات زندگي ام بوده است و من هميشه از رئيس جمهور، وزير امور خارجه و همکارانم در وزارت خارجه بخاطر حمايت هايشان ممنون خواهم بود. "
بيش از 2 ماه پيش بود که ترامپ اعلام کرد هدر نائورت، سخنگوي وزارت خارجه دولت خود را به عنوان سفير جديد کشورش در سازمان ملل متحد معرفي مي‌کند.
نائورت 49 سال دارد. او پيشتر در شبکه خبري فاکس نيوز کار مي‌کرد.
ترامپ گفته بود هدر نائورت «بسيار باهوش، سريع و بااستعداد است و فکر مي‌کنم احترام همه را به‌دست خواهد آورد».
با اين‌ حال فقدان تجربه ديپلماتيک و يا تجربه مشخص در امور سياسي سبب شد تا گروهي از انتخاب نائورت به عنوان سفير آمريکا در سازمان ملل، انتقاد کنند.

بلاتکليفي ترامپ برسر معرفي نماينده آمريکا در سازمان ملل
پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريکا گزارش داد رئيس جمهور آمريکا به زودي سفير آمريکا را در سازمان ملل معرفي مي‌کند.
پمپئو نيز اعلام کرد:" هدر نائورت وظايفش را به عنوان يکي از اعضاي بلندپايه تيم من بسيار عالي به انجام رساند. تصميم شخصي او براي کناره گيري از فرايند بررسي سفير جديد آمريکا در سازمان ملل تصميمي است که من به آن احترام مي‌گذارم.
جاش لدرمن خبرنگار ان بي سي نيوز در پيامي در صفحه توييتر خود نوشت چندين ماه گذشته است و هيچ نامزد رسمي براي تصدي سمت نمايندگي آمريکا در سازمان ملل معرفي نشده است منابع جمهوري خواهان و دولت مدعي شده اند اين تاخير صرفا به خاطر انبوه فرايند رسيدگي و تاييد صلاحيت نمايندگان آمريکا براي سمت هاي مختلف در کميته روابط خارجي سناي آمريکاست.
انصراف هدر نائورت سخنگوي وزارت خارجه آمريکا از فرايند بررسي صلاحيتش براي تصدي اين سمت نيز، ترامپ را در شرايط نداشتن سفير در سازمان ملل يا حتي نامزدي براي معرفي قرار داده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ سفير آمريکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن