Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:09:45 GMT

30 کیلومتر از آزادراه های زنجان روشن می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۲۹۷

30 کیلومتر از آزادراه های زنجان روشن می شود

زنجان – ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: برای ایجاد روشنایی در 30 کیلومتر از آزادراه های زنجان – قزوین و زنجان – تبریز اعتبار لازم تامین شده و در مراحل قانونی برای واگذاری به پیمانکار است.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین علی اکبری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گردنه ها، تقاطع‌ همسطح و غیرهمسطح و نقاط پرحادثه در مسیرهای پرترافیک در اولویت برنامه‌ ایجاد روشنایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در حال حاضر 120 کیلومتر از گردنه ها، تقاطع و پارکینگ آزاد راه ها و جاده های این استان روشنایی دارند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان، از بهره برداری روکش آسفالت با 210میلیارد ریال اعتبار خبرداد و گفت: این پروژه به طول بیش از 89 کیلومتر درشهرستان خدابنده افتتاح شد.
به گفته علی اکبری، پنج پروژه روکش آسفالت در این شهرستان به بهره برداری رسید که برای آماده سازی آن 70 هزار تن آسفالت استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 117هزار تن آسفالت برای روکش و لکه گیری در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان زنجان تهیه و پخش شده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: به منظور استفاده از فناوری های نوین برای افزایش طول عمر آسفالت 46 هزار مترمربع لایه مخصوص کامپوزیت به همراه آسفالت و 140 هزار مترمربع هم آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ از ابتدای سال تاکنون در جاده های این استان اجرا شده است.
علی اکبری از اجرای 110 کیلومتر بلوک های مفصلی بتنی با اعتبار 480 میلیارد ریال در آزادراه زنجان – قزوین خبرداد و افزود: این طرح مهمی برای ایمن سازی این مسیر ارتباطی است.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري و حمل و نقل جاده اي روشنايي جاده آزاد راه هاي زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟

تین نیوز

استاندار فارس ضرب الاجلی برای نصب دوربین های نظارتی در آزادراه اصفهان شیراز تعیین کرده است اما آیا این دوربین ها به توانمندی های شرکت های دانش بنیان داخلی که دوربین های آنها می تواند تلفات را 50 درصد و تصادف های مرگبار را تا 85 درصد کاهش دهد توجهی شده است؟

اتوبان اصفهان شیراز یک آزادراه تازه تاسیس است که هنوز دوربین های کنترلی و نظارتی برای آن تامین و نصب نشده است. به همین دلیل این اتوبان گاهی به جولانگاه متخلفانی تبدیل می شود که با سرعت های بالای 150 کیلومتر و 170 کیلومتر و حتی بیشتر در این محور تردد می کنند.

نبود دوربین های نظارتی در آزادراه اصفهان شیراز تصادف های مرگباری در این اتوبان رقم زده است و بیم آن می رود که تعداد این تصادفات در آینده بیشتر شود.

در فیلمی که در ادامه می بینید به این موضوع پرداخته ایم.  

آقای ایمانیه استاندار فارس خواستار تسریع در نصب دوربین های نظارتی شده و در این مورد ضرب الاجلی تعیین کرده است. سوال اینجاست که آیا از توان شرکت های دانش بنیان داخلی برای برطرف کردن نیاز آزادراه اصفهان شیراز به دوربین های نظارتی استفاده می شود؟


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم