Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا نام محمدمهدی افشار کودک ۸ ساله که به‌عنوان کوچک‌ترین آفرودکار جهان شناخته‌شده است در کتاب رکورد گینس ثبت می‌شود؟ در این راستا پویش مردمی حمایت از کوچک‌ترین آفرودکار جهان به منظور حمایت از محمدمهدی افشار و محمدطاها احسانی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی افشار به‌عنوان راننده آفرود و محمدطاها به‌عنوان نقشه‌خوان دو کودک نابغه قزوینی هستند که علی‌رغم جثه کوچکشان توانستند در حوزه آفرود بدرخشند و هم‌اکنون به دنبال ثبت‌نامشان در کتاب گینس هستند که حمایت مسئولان این مسیر را هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنعلی احسانی پدربزرگ و مربی محمدمهدی افشار بیان می‌کند: مقدمات کار برای ثبت گینس را انجام داده‌ایم اما پرداخت هزینه‌های داوری و ایاب و ذهاب به خارج از کشور در توان ما نیست و نیاز به حمایت دارد.

وی می‌گوید: در حال حاضر ماشین در وضعیت بدی است، تعمیر نشده است و ما نمی‌توانیم تمرین داشته باشیم، برای ثبت نام در رکورد ایران نیز کمیته ثبت رکورد به دلیل اینکه تاکنون چنین موردی نداشتند می‌گوید نیاز به بررسی بیشتر است.

احسانی تأکید می‌کند: اداره کل ورزش به منظور حمایت مالی نامه‌ای به شورای شهر قزوین فرستاد، با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته به صحن شورا رفتیم و محمدمهدی معرفی شد، ما تصور می‌کردیم با حضور در صحن شورا ممکن است مورد حمایت قرار بگیریم، اما بعد از پیگیری‌ها گفتند درخواست شما به سازمان فرهنگی ورزشی ارجاع شده است که آن هم نتیجه‌اش معلوم نیست، البته کمیسیون ورزشی شورای شهر قول‌هایی داده است.

به گزارش ایسنا، قرار بود نام محمدمهدی در کتاب رکورد ایران به‌عنوان کوچک‌ترین آفرودکار ثبت شود، در حال حاضر مقدمات این کار فراهم‌شده است و نیاز به حمایت جدی مسئولین در حوزه مالی دارد.
 

باید اتومبیلی طراحی شود که متناسب با شرایط جسمی کودک ۸ ساله باشد


محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در این خصوص می‌گوید: محمدمهدی افشار یکی از نخبه‌های رشته آفرود است که از سال گذشته استعداد خود را در استان قزوین به نمایش گذاشته، پدربزرگ این کودک نیز خودش آفرودکار و به این رشته علاقه‌مند است.

وی ادامه می‌دهد: با هماهنگی‌های صورت گرفته محمدمهدی افشار و محمدطاها احسانی به عضویت فدراسیون درآمده‌اند و در حال حاضر آنچه برای ما اهمیت دارد بحث ایمنی است، درواقع باید اتومبیلی طراحی شود که متناسب با شرایط جسمی کودک هشت ساله باشد.

صیدانلو تأکید می‌کند: قد محمدمهدی استاندارد آفرود نیست و پایش به پدال نمی‌رسد، بااین‌حال مانند یک نابغه رانندگی می‌کند و باید شرایط مناسبی برای وی ایجاد کنیم، مقدمه ثبت گینس ثبت‌نام این دو کودک در رکورد ایران است که هماهنگی‌های لازم برای این کار صورت گرفته است.

وی بیان می‌کند: ثبت گینس در کشورهای امارت انجام می‌شود ما تمام‌قد از این کودک حمایت می‌کنیم و درصورتی‌که تمرین مناسبی نداشته باشد زمان آزمون ثبت رکورد را تغییر می‌دهیم و علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی حمایت مالی از محمدمهدی در صورت امکان انجام می‌گیرد.
 

محمدمهدی و محمدطاها عضو فدراسیون هستند


افسانه حسن نایبی معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان در این خصوص می‌گوید: کارت عضویت برای محمدمهدی و محمدطاها از طرف فدراسیون صادرشده است، برای حمایت مالی و تعمیرات ماشین از شهرداری و شورای شهر کمک خواسته‌ایم و امیدواریم مورد حمایت قرار بگیرد.
 

حمایت از آفرودکار کوچک در دستور کار شورای شهر قزوین


حکمت الله داوودی ریس شورای شهر قزوین نیز بابیان اینکه وجود این دست افراد نخبه باعث افتخار استان است، تأکید می‌کند: شورا از محمدمهدی حمایت می‌کند اگرچه تاکنون نامه‌ای مبنی بر درخواست کمک و حمایت مالی به دست من نرسیده است اما با حضور محمدمهدی در صحن شورا با نظر اعضا حمایت از محمدمهدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مسئولان استانی و کشوری عزم خود را برای ثبت‌نام محمدمهدی در گینس جزم کرده‌اند، با توجه به اهمیت زمان در ثبت گینس از مسئولان انتظار می‌رود که با حمایت مالی مقدمات لازم را فراهم آوردند تا افتخارش برای کشور ثبت شود، با این حال حامیان مردمی با ایجاد پویش از مردم و مسئولان خواستند که به این کودک کمک کند که بتواند افتخارش را ثبت جهانی کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

گزارش از آرزو یار که سلخوری خبرنگار ایسنا منطقه قزوین


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آفرود منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید جوانی شهردار منطقه 3 در جمع خبرنگاران درباره سه طبقه کردن میدان ونک اظهار کرد: طرح طبقه زیرین میدان ونک، تونلی است که توسط حوزه معاونت فنی و عمران طراحی شده و مطالعات آن انجام شده است. تونلی که از بزرگراه حقانی (زیرچهارراه جهان کودک، زیر میدان ونک) به سمت ملاصدرا وصل می‌شود.

وی با بیان اینکه یک طبقه هم زیر مترو طراحی شده است، گفت: این موضوع درحال مطالعات است. کارهای مطالعاتی قرار است که امسال انجام شود و بعد از مطالعه، ‌در صورتی که جوابگو باشد وارد فاز اجرا می‌شود.

شهردار منطقه 3 در پاسخ به این پرسش که آیا این مطالعات به شورا ارائه شده است؟ گفت: هنوز مطالعات نهایی نشده است. جلسه‌ای را با مشاور طرح و مشاور مترو داشتیم. طرحی را مبنی بر دو طبقه کردن تونل مترو آوردند که یک طبقه مترو و یک طبقه سواره باشد.

جوانی با اشاره به اینکه این موضوع قبلا سابقه مطالعه در معاونت فنی و عمران داشته است، ادامه داد: زیرگذر جهان کودک و میدان ونک به سمت ملاصدرا و اتوبان شهید چمران قبلا طراحی شده و اسناد مطالعاتی در معاونت عمران موجود است.

وی با بیان این مطلب که پروژه بسیار بزرگ است و اگر بنا باشد حجم اولیه آن اجرا شود از چهارراه جهان کودک به سمت بزرگراه چمران بیش از دو کیلومتر و از تونل توحید بزرگتر است، کار بزرگی است و نیازمند مطالعات جدی است، گفت: اگر امسال مطالعات و زیرساخت‌ها انجام شود در سال آینده ممکن است به کلنگ‌زنی برسد. اما در فاز اجرا به صورت جدی، ممکن نیست.

وی در پایان ابراز داشت: ما از معاونت فنی و عمران خواهش کردیم به علت اهمیت موضوع ترافیک چهار راه جهان کودک و میدان ونک و خیابان حضرت ولی‌عصر(عج) این پروژه را در اولویت قرار دهند که زیرگذر میدان ونک هم در برنامه مطالعاتی انجام شود که در آنجا هم زیرگذر و تونل مترو را داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • میدان ونک سه طبقه می شود + جزئیات
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • جزییات سه طبقه شدن میدان ونک | این تغییر چه زمانی رخ می دهد؟
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک
  • جزییات جدید از پروژه سه طبقه کردن میدان ونک
  • احتمال کلنگ‌زنی طرح سه طبقه میدان ونک در سال آینده
  • تشییع پیکر شهید محمدمهدی فانی در شهرستان طبس