Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:01:51 GMT

نرخ بازماندگان از تحصیل در استان سمنان ۷دهم درصد است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۶۵۵۵

نرخ بازماندگان از تحصیل در استان سمنان ۷دهم درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی صبح یکشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان بالاترین شاخص پراکندی را در کشور به خود اختصاص داده و بااین‌وجود در پوشش تحصیلی افراد، ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، تأکید کرد: نرخ بازماندگان از تحصیل در این استان فقط هفت‌دهم درصد است هرچند این میزان شاخص خوبی است اما برای صفر شدنش در تلاش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: استان سمنان در حوزه نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رقم ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان همچنین گفت: بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش‌وپرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی‌ و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند و نیاز است تا در خصوص این افراد برنامه‌هایی مدون و منظم به‌صورت ویژه اجرا شود.

دستورانی بیان کرد: استان سمنان ۹ دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد که نیاز است تا با توجه به وسعت و پراکندگی استان، این ‌میزان به ۱.۷ درصد افزایش یابد.

وی با ابراز اینکه آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا برنامه اجرایی انسداد مبادی بی‌سوادی را در استان به تصویب رسانده، تهیه و تدوین کند، افزود: امیدواریم تا با همکاری دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر بتوانیم شرایط مطلوب را برای کودکان بازمانده از تحصیل فراهم کنیم.

کد خبر 4544437

منبع: مهر

کلیدواژه: سمنان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۶۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال