Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@21:03:12 GMT

جزئیات تازه از سریال‌های «موسی (ع)» و «سلمان فارسی»

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۰۰۲

جزئیات تازه از سریال‌های «موسی (ع)» و «سلمان فارسی»

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی سیمافیلم، حسین کوبچی پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم در ارتباط با فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما از این پس مقررشده تا فرمت سریال‌های الف ویژه این سازمان به ۸k تغییر کند.

وی ادامه داد: تاکنون سریال‌های تولیدشده در سیما فیلم تنها در فرمت hd ، تولید می‌شدند اما از این پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت ۴k و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت ۸k تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوبچی در ادامه گفت: کیفیت تصویر ۸k هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجودی است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان یکدست سریال در این کیفیت تولیدشده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال سازی در این کیفیت در دنیا است.

وی در ادامه تاکید کرد: صداوسیمای ایران همیشه در آسیا پیشرو بوده و این بار نیز باوجود شرایط سیاسی خاصی که بر کشور ما حاکم شده و تحریم‌های متنوعی که به‌ناحق اعمال‌شده بازهم به افق‌های دور نگاه می‌کند و باوجود محدودیت‌های که این صنعت در دنیا دارد محاسباتی انجام داد تا سریال سازی در ایران مجهز به این تجهیزات شود.

پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم در ادامه بیان کرد: چهار سال و نیم زمان تا ضبط و آماده‌سازی برای پخش دو سریال الف ویژه سیما فیلم، داریم که در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌کند و قابلیت پوشش و پخش این کیفیت تصویر را پیدا می‌کند، البته در شرایط فعلی نیز فرمت ۸ k از تلویزیون قابل پخش باکیفیت پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا فیلم‌های فاخر باکیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازارهای جهانی برسند ادامه داد: با بالا بردن کیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آن‌ها فکر می‌کنیم که قابلیت پخش با کیفیت خوب در همه کشورهای دنیا را داشته باشد.

کوبچی افزود: تا زمان پخش سریال‌های الف ویژه، بستر اینترنت برای پخش این فرمت آماده می‌شود و تغییرات بنیادینی در ارسال محتوا با افزایش پهنای باند در پخش‌کننده‌ها به مخاطب ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است دو سریال «موسی (ع)» جمال شورجه و «سلمان فارسی» داوود میرباقری ازجمله سریال‌های الف ویژه سازمان سیما فیلم هستند که با این سیاست‌گذاری جدید در فرمت ۸ k برای پخش تولید می‌شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند