Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:01:10 GMT

دانشگاه ها نیازمند افزایش مشارکت دانشجویان هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۷۶۹۳

دانشگاه ها نیازمند افزایش مشارکت دانشجویان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست دو روزه کارشناسان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور امیر للـه‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، محمد حسین مطهری رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمد هادی عسگری مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد هادی عسگری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: مکانیزم ارتباط اجتماعی، مکانیزم استدلالی است و ما در این زمینه به یک هسته نرم افزاری فعالیت‌های فرهنگی نیاز داریم که شامل سه مولفه جلب مشارکت گسترده دانشگاهیان، قانون مندی فعالیت‌ها و پاسخگویی مدیریت به دانشجویان و آنچه که دانشجویان از خود ساطع می‌کنند، است.

عسگری گفت: ما به شدت نیاز داریم که مشارکت دانشجویان را افزایش دهیم و بخشی از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و مشکلات کلان عرصه فرهنگ وجود نگاه‌های یک سویه به حوزه فرهنگی است. مشکل دیگر ناهمگون بودن واکنش دانشگاه‌ها به ایده است و دیگری ذهنیت دانشجویان است که کمتر می‌دانند که باید چه نوع برخورد و پوششی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: متاسفانه در ساختار رسمی کشور، ساختار فرهنگی دانشگاه‌ها به رسمیت شناخته نشده و به توانمندی دانشجویان اعتماد نمی‌شود. همچنین، در وهله اول باید کاری کنیم که دانشجویان به ما به عنوان کارگزاران فرهنگی اعتماد کنند.

وی، دانشگاه را قلب تپنده جامعه و معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها را قلب تپنده دانشگاه دانست و گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه، معاونتی است که هم بتواند به سرنوشت جامعه و هم به اعتقادات دانشجو حساس باشد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی یکی از بنیادی‌ترین عرصه‌ها برای ورود خلاقیت دانشجویان بوده که می‌تواند موجب نشاط دانشگاهیان و جامعه شود.

عسگری با تاکید بر آنکه باید به سمت دانشگاه نسل سوم برویم، گفت: ما باید دانشجو را مشارکت دهیم، چرا که این مهم در سرنوشت وی نقش به سزایی دارد و خلاقیت وی شکوفا می‌شود؛ همچنین، با انجام این مهم می‌توان به مدیریت دانشگاه کمک کرده و مشکلات دانشگاه نیز برطرف شود.

کد خبر 4544554

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت فرهنگی وزارت علوم کانون های دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • دانشگاه برای ارتقای عقلانیت در حکمرانی استان مؤثر باشد