Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@13:55:27 GMT

شاهکار جدید؛ اعلام بدهی 5 میلیاردی پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۱۲۱

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس در رسانه ها مدعی شده که با ارسال نامه ای به سازمان لیگ خواستار دریافت پول خود از محل درآمدهای تبلیغات محیطی شده است. 

این در حالی است که این باشگاه نه تنها ریالی از سازمان لیگ طلب ندارد که براساس اسناد مالی موجود در سازمان لیگ باشگاه پرسپولیس بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این سازمان بدهکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۷۳۱۲۳۹۰۶۲۳ رقم دقیق بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ فوتبال ایران است.

در مورد میزان بدهی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ بارها با مدیران مالی این باشگاه مکاتبات مختلفی انجام شده  اما متاسفانه باشگاه پرسپولیس هیچ اقدامی در زمینه تسویه حساب یا حتی بررسی اسناد مربوطه انجام نداده و متاسفانه پاسخ نامه ها را در این خصوص نمی دهد.

ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس از زمانی که بلیت فروشی به خود این باشگاه واگذار شده مبلغ ۲۰ درصد از حق بلیت فروشی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال استان تهران را هم پرداخت نکرده است.

سازمان لیگ همواره حامی منافع اهالی فوتبال و به ویژه باشگاههاست و در این فصل نیز برای افزایش در آمد فوتبال باشگاهی بیش از گذشته تلاش کرده این در حالی است که در جهان فوتبال بیش از ۷۰ درصد از درآمد فوتبال باشگاهی از حق پخش تلویزیونی است که متاسفانه در فوتبال ایران در چند سال اخیر پولی بابت حق پخش تلویزیونی از سوی صدا و سیما به سازمان لیگ فوتبال ایران پرداخت نشده که مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچنان در حال رایزنی و تلاش برای این حق مسلم فوتبال هستند. زیرا در صورت پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی باشگاه های فوتبال ایران با شرایط بغرنج مالی مواجه خواهند شد.

سازمان لیگ درآمد حاصله از تبلیغات محیطی را براساس آئین نامه های مسابقات بین باشگاه ها تقسیم می کند و نمی تواند حق سایر باشگاه ها را به باشگاه های بدهکار بدهد. 

به هر حال باشگاه پرسپولیس باشگاه بزرگی است که شایسته است مدیران این باشگاه در جهت درآمدزایی در حد نام این باشگاه تلاش وافر داشته باشند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ همچنان وظیفه حمایتی از تمامی باشگاه ها را برعهده دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس سازمان لیگ لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!

بهروز سلطانی دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره واگذاری سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک اظهار کرد: به نظرم از این کاسه آب به آن کاسه آب ریختند. تا زمانی که باشگاه‌های ما خصوصی نشوند و بخواهند به بانک‌ها و پتروشیمی بدهند همان آش و همان کاسه است و تغییری صورت نمی‌گیرد. به طور حتم مدیران پرسپولیس را دولت انتخاب می‌کند و سرخپوشان را به ظاهر  واگذار کردند. هیچ اتفاقی نیفتاده است. باشگاه پرسپولیس چه آورده‌ای دارد و فقط ۱۰۰ میلیارد تومان  بدهی دارد و چه انتظاری می‌توانیم از این باشگاه داشته باشیم. به هر حال ما داریم سر‌ ای اف سی  را کلاه می‌گذاریم.  

او افزود: این ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را بفروشند و به بخش خصوصی بدهند و ببینند آنها چه کار می‌کنند. در بین ۱۶ تیم فقط یکی، ۲ تیم خصوصی هستند و بقیه تیم‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند و  به این صورت درست نیست. ما باید از ترکیه یاد بگیریم که چقدر زیبا بخش خصوصی در فوتبالش فعالیت می‌کند. متاسفانه باشگاه پرسپولیس دولتی‌تر از قبل شد. قبلا وزارت ورزش نظارت داشت، اما اکنون می‌بینیم که  این باشگاه به ۶ بانک سپرده شده است.  

سلطانی درباره اینکه قرار است ۵ درصد سهام سرخابی‌ها را به پیشکسوتان بدهند، گفت: باشگاهی که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، سهامش را می‌خواهند به پیشکسوتان بدهند چه چیزی می‌خواهند به ما بدهند. اگر جیب ما را نزنند شانس آوردیم. همه این‌ها اسم، حرف و کشک است. ۵ درصد سهام ۱۰۰ میلیارد بدهی را می‌خواهند به ما بدهند. پرسپولیس از کجا پول و درآمد دارد که می‌خواهند به ما پیشکسوتان بدهند. هر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال زیان ده هستند. 

او ادامه داد: به نظرم اگر کارشناسان و اهالی فن درباره این ۲ باشگاه تصمیم بگیرند خیلی خوب است، اما چند نفر دور هم نشستند و  با هم زد و بند کردند و برای تایید‌ ای اف سی کار‌هایی انجام دادند تا این ۲ باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟