Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@10:53:13 GMT

هر دانشجوی خارجی یک پشتیبان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۱۶۶

هر دانشجوی خارجی یک پشتیبان

خبرگزاری میزان- مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا گفت: برای هر دانشجوی خارجی در کشور یک پشتیبان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، پریچهر حناچی در نهمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها درباره فرصت ها، چالش‌ها و پیشنهاد‌ها در جذب دانشجویان بین المللی اظهار کرد: نتیجه تحقیقات روی دانشجویان بین المللی کشور نشان داد دانشجویان خارجی از افغان ستیزی، نژاد پرستی و مسائل اجتماعی و فرهنگی، دشواری دروس عمومی و بی احترامی رانندگان شکایت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درادامه گفت: عدم تطابق زبان فارسی باعث شده دانشجویان همکاری فعالی در کلاس‌ها نداشته باشند. دانشگاه‌ها برای موضوع بین المللی شدن همکاری کافی نداشته اند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه خاصی برای دانشجویانی که به عنوان فرصت مطالعاتی به سایر کشور‌ها می‌روند نداشته ایم افزود: با کشور‌های ژاپن فرانسه و ترکیه بیشترین ارتباط را داریم.

وی در ادامه بیان کرد: پشتیبان علمی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی که به دانشگاه‌های کشور وارد می‌شوند فراهم شده است. این پشتیبان‌ها بین الملل و غیر بین الملل نیز هستند و فراهم کردن این امکانات برای برای کم کردن مشکلات دانشجویان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حناچی دانشجو دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکنون، کمی بیش از ۹ ماه از دوران تصدی رئیس کنونی دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا می گذرد که این دانشگاه به مرکز جنبش حامی غزه در روزهای اخیر تبدیل شده است. مینوچه نعمت شفیق که اقتصاددان مصری الاصل و مقام بلندپایه سابق بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک انگلستان، و رئیس سابق دانشکده اقتصاد لندن لست، به دلیل مدیریت اعتراضات و همکاری با پلیس برای سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا تحت فشار است.

در پی جنگ اسرائیل در غزه، مدیران دانشگاه کلمبیا تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. لیز ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد، هر دو در پی فشارهایی که به دلیل واکنش آنها به یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه وجود داشت، از سمت خود کناره گیری کردند.

جیمز فینکلشتاین، استاد بازنشسته سیاست عمومی در دانشگاه جورج میسون که در مورد انتخاب و استخدام روسای دانشگاه ها مطالعه می کند، به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: او در معرض خطر جدی لست.

در کلمبیا، برخی از دانشجویان، اساتید و قانونگذاران چپ‌گرا از این که شفیق به پلیس نیویورک اجازه داد تا اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین را متوقف کند، خشمگین هستند.

آنها می گویند که سرکوب تظاهرات دانشجویی که منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر شد، آزادی تحصیلی را نقض می کند. در عین حال، دانشجویان، گروه‌های مذهبی و قانون‌گذاران راست‌گرا می‌گویند که دولت نتوانسته است یهودی‌ستیزی را در محوطه دانشگاه کلمبیا و در اعتراضات بیرون محدوده آن را متوقف کند.

فینکلشتاین افزود: "احتمال حفظ شغلش در بهترین حالت پنجاه پنجاه است."

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی