Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:34:39 GMT

فروش خودرو به صورت آنلاین، رایگان و بدون دردسر

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۴۶۱

فروش خودرو به صورت آنلاین، رایگان و بدون دردسر

شاید شما هم حداقل یک‌بار با مسئله فروش خودرو روبرو شده باشید. اگر زمانی هر خودرویی که می‌خریدید به اصطلاح سه سوته به پول تبدیل می‌شد اما امروزه آشفته‌بازار خودروهای دست دوم و کارکرده باعث شده تا فروش خودرو به امری پردردسر تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، در این میان برخی عوامل هستند که فروش خودرو دست دوم را به مراتب سخت‌تر از گذشته کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اعتماد خریداران

گزارش‌های متعدد از فروش خودروهای چپ شده به جای خودرو سالم، دست‌کاری کیلومتر کارکرد خودرو و تعویض قطعات خودرو باعث شده تا خریداران به سلامت خودرو اعتمادی نداشته باشند. در حقیقت حجم بالای فروش خودروی تصادفی و معیوب باعث شده جلب اعتماد خریداران به سلامت خودرو بسیار سخت شود. البته باید به خریداران هم حق داد وقتی به‌طور متوسط ۶۰ درصد خودروهای دست دوم موجود در بازار ایراد فنی یا بدنه دارند و با ادعای فروشنده مطابقت ندارند، باید انتظار عدم اعتماد خریداران هم داشت.

حضور دلالان

متأسفانه در بازار نقل و انتقال خودرو دلالان متعددی حضور دارند که همواره سعی می‌کنند خودرو را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن خریداری کنند. این افراد ضمن دوره کردن فروشنده و عیب گذاشتن روی خودرو به دنبال خرید خودرو با قیمت پایین‌تر هستند و اگر تجربه‌ای در این زمینه نداشته باشید به راحتی فریب این افراد را خواهید خورد.

پاسخگویی به تماس‌ها و بازدیدهای مکرر

از لحظه‌ای که شما برای فروش خودرو خود آگهی می‌زنید تماس‌های مکرر خریداران که تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها دلال هستند آغاز می‌شود. در برخی موارد این موضوع مشکلات متعددی را برای فروشنده ایجاد می‌کند چرا که بسیاری از این تماس‌ها از سوی خریدار واقعی نیست و هدف تنها کسب اطلاعات است. از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد که در هر بازدید احتمال جوش خوردن معامله و فروش خودرو در بهترین حالت ۵۰ درصد است. این امر باعث شده تا فروشندگان خودرو با دردسر بازدیدهای مکرر و بی‌نتیجه هم روبرو باشند.

تماس‌های مزاحم پس از فروش خودرو

اگرچه فضای مجازی مزایای فراوانی برای فروش خودرو دارد اما در برخی موارد می‌تواند بسیار دردسرساز هم بشود. بسیار پیش‌آمده که فردی خودروی خود را در سایت‌هایی مثل باما، دیوار و شیپور آگهی می‌کند و پس از فروختن خودرو آگهی مربوطه را از روی سایت پاک می‌کند اما پس از فروش خودرو هم با تماس‌های متعددی روبرو می‌شود که تماس‌گیرنده آگهی خودرو را دیده و اطلاعی از فروش خودرو ندارد. علت این امر این است که سایت‌های متعددی وجود دارند که آگهی‌ها را از سایت‌های مرجع کپی می‌کنند و زمانی که فرد آگهی را از سایت مرجع پاک می‌کند آگهی همچنان در سایت کپی کننده باقی می‌ماند و دردسرهایی را برای آگهی‌دهنده ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد روش‌های سنتی فروش خودرو دیگر پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست و بازار نیازمند یک تحول در زمینهٔ خرید و فروش خودرو است. این تحول با ارائه خدمتی به نام فروش سفارشی خودرو توسط شرکت همراه مکانیک ایجاد شده است. خدمتی که در آن می‌توانید خودروی خود را به آسانی، بدون هزینه، به بهترین قیمت و بدون پاسخگویی به حتی یک تماس بفروشید.

مراحل فروش سفارشی خودرو در همراه مکانیک به شکل زیر است:

در سایت همراه مکانیک به آدرس www.hamrah-mechanic.com ثبت سفارش می‌کنید

پس از انجام هماهنگی، کارشناس همراه مکانیک خودرو شما را به صورت رایگان کارشناسی می‌کند

خودرو بر اساس وضعیتی که دارد ارزش‌گذاری می‌شود

خودرو شما به همراه عکس و با قیمت کارشناسی در نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده قرار می‌گیرد

خودرو در تمامی سایت‌های مرتبط آگهی می‌شود و پاسخگوی تمامی تماس‌ها سایت همراه مکانیک خواهد بود

از بین خریداران، تنها زمان بازدید برای خریدارانی که واقعاً مصرف‌کننده هستند تنظیم می‌شود

در زمان عقد قرارداد هم از یک قولنامه و قرارداد حقوقی معتبر مابین طرفین استفاده می‌شود تا خیال هر دو طرف از انجام یک معامله مطمئن آسوده باشد

در جدول زیر به‌اختصار به مزایای فروش خودرو به روش سنتی و فروش سفارشی خودرو توسط همراه مکانیک اشاره کرده‌ایم:



شما هم با استفاده از خدمت فروش سفارشی خودرو، آسان، بی‌دردسر و بدون هزینه خودروی خود را بفروشید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار خرید و فروش خودرو همراه مکانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن

بازار‌های مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی در حوزه آگهی باشند. اگر مسئولان وزارت راه وشهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکو‌های اینترنتی، بساط قیمت‌سازی برای آشفته‌کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.

درج آگهی مسکن به‌شرط اصالت

به‌ گزارش همشهری، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، برای انتشار آگهی مسکونی در سکو‌های اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود و با این کار، عملا انتشار آگهی، احراز هویت آگهی‌دهنده، مالک و کدپستی ملک (ثبت‌شده در سامانه ملی املاک و اسکان) امکان‌پذیر نیست.

ابوالفضل نوروزی می‌افزاید: بعد از چند ماه هماهنگی و تأمین زیرساخت، در جلسه دیروز با مسئولان سکو‌های آگهی مسکن، آخرین وضعیت اجرای مصوبه شورای‌عالی مسکن بررسی و مقرر شد ایرادات موجود ظرف یک هفته برطرف شود؛ درغیراین صورت بخش املاک آن‌ها مسدود خواهد شد.

او درباره پیشرفت این کار گفت: ارتباط ۲ سکوی بزرگ آگهی مسکن با سامانه‌ها برقرار شده است.

یکی از سکو‌ها مصوبه را کامل اجرا کرده و باید برخی ایرادات جزئی ساماندهی شود؛ اما یکی از سکوها، آنگونه که مدنظر قانون بوده عمل نکرده و باید در این یک هفته آن را اصلاح کند.

نوروزی می‌گوید: طبق مصوبه شورای‌عالی مسکن، آگهی مسکن باید بعد از استعلام از سامانه ملی املاک و اسکان منتشر شود؛ اما یکی از سکو‌ها بعد از انتشار آگهی، امکان استعلام آن را برای مردم فراهم کرده که اگر خواستند بتوانند استعلام بگیرند.

به‌گفته نوروزی، این شیوه با آنچه قانون برای ممانعت از نشر آگهی دروغ، تکراری و بدون اصالت داشته مغایر است و باید در فرصت مقرر اصلاح شود.

مقررات جدید آگهی مسکن در سکو‌های اینترنتی

انتشار آگهی مسکن به‌شرط اصالت فقط یک بخش از قواعد جدیدی است که برای سکو‌های اینترنتی وضع شده است. آنگونه که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید، پلتفرم‌ها باید از انتشار آگهی‌های مربوط به فروش امتیاز مسکن دولتی (نهضت ملی مسکن) نیز که طبق قانون ممنوع است، جلوگیری کنند.

نوروزی همچنین جلوگیری ازدرج آگهی پیش‌فروش‌های غیرقانونی را از تکالیف سکو‌های اینترنتی در قانون جدید عنوان می‌کند و می‌گوید: پیش‌فروش مسکن فقط بعد از دریافت مجوز، قانونی است و درج آگهی پیش‌فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

او تأکید می‌کند: دولت در کنار برنامه‌ریزی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن، تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین برای این نهضت، اجرای قانون جوانی جمعیت و تخصیص زمین به خانوار‌های مشمول و... هر اقدامی را که احساس کند یک درصد به نفع حوزه مسکن است پیاده می‌کند و وضع و اجرای این قانون برای آگهی‌ها هم در همین چارچوب قرار دارد.

چرا اصالت‌سنجی آگهی لازم است؟

کسانی که برای خریدوفروش یا اجاره مسکن مجبور به گشت‌وگذار در دریای آگهی‌های اینترنتی بازار مسکن هستند، خوب می‌دانند که یک آپارتمان می‌تواند با توضیحات و حتی قیمت‌های مختلف از سوی چند منبع آگهی شود. در این میان، آگهی‌های زیادی به‌خصوص در بازار اجاره دیده می‌شود که مناسب به‌نظر می‌رسد و مدت کوتاهی از انتشار آن می‌گذرد؛ اما بعد از تماس تلفنی، آگهی‌دهنده می‌گوید: «موجود نیست. اجاره رفت، مالک منصرف شد...». فارغ از اینکه قصد و غرض منتشرکنندگان این آگهی تکراری و دروغ چیست، تأثیر این آگهی‌ها، چیزی جز سردرگمی مردم، مخدوش شدن قیمت‌ها و تغییر دادن قیمت برآوردی بازار نیست و بر همین اساس در همه دوره‌ها، برنامه‌هایی برای کنترل و ساماندهی آگهی‌های مسکن در دستور کار قرار گرفته است. بدترین اقدام، حذف قیمت از آگهی‌ها بود که خوشبختانه در دوره جدید، مورد تأیید متولیان حوزه مسکن نیست و نتیجه‌اش قاعده‌مند کردن آگهی‌ها با اصالت‌سنجی آنهاست.

نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌گوید: در شرایط فعلی، افراد می‌توانند بازار را با انتشار آگهی‌های غیرواقعی، رفتار بازار و برآورد‌های قیمتی آن را تحت‌تأثیر قرار دهند به‌گونه‌ای که حتی برآورد‌های یک فروشنده واقعی نیز تحت‌تأثیر آگهی‌های دروغ آن‌ها تغییر کند. به‌گفته او، اصالت بخشی به آگهی‌ها تا حد زیادی از قیمت‌سازی و متشنج کردن بازار جلوگیری می‌کند و اثر القایی و تورم انتظاری حاصل از آن را از بین می‌برد.

 

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و لاتزیو و از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین