Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، خواستار توسعه روابط 2 طرفه تجار و بازرگانان استان های کرمانشاه و حلبچه شد و گفت: اکنون این روابط یک طرفه و تنها از سوی ایران انجام می شود و باید هیات های تجاری 2 طرف به صورت مستمر با هم در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی روز یکشنبه در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری استانداران کرمانشاه و حلبچه در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، به تایید ارتباطات 2 استان از سوی استانداران اشاره کرد و افزود: با تاکید استاندار کرمانشاه آمادگی داریم 200 قلم کالا از مرز حلبچه وارد استان کرمانشاه کنیم و برای واردکنندگان هم از 50 تا 100 درصد تعرفه گمرکی را لغو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حلبچه استانی نوپا است، گفت: برای ایجاد رونق اقتصادی در این استان نیاز به توسعه ارتباطات و روابط با همسایگان بخصوص ایران دارید.
وی با بیان اینکه بنده بارها به کردستان عراق و حلبچه آمده ام و آنجا را خوب می شناسم، گفت: آمادگی همکاری با کردستان عراق و استان حلبچه را در زمینه های مختلف داریم.
وی با اشاره به اینکه اکنون 6 تا هشت میلیارد دلار کالا از ایران به عراق صادر می شود، افزود: ایران اکنون یکی از قدرت های اقتصادی منطقه خاورمیانه است و افزایش سطح ارتباطات کردستان عراق با ایران منجر به توسعه اقتصادی 2 طرف می شود.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از تجارت ایران با عراق توسط کُردها انجام می شود، گفت: کُردها تجار و بازرگانان بسیار خوبی هستند و این فرصت بسیار خوبی برای استان های کرمانشاه و حلبچه در راستای توسعه روابط اقتصادی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ارتباطات بین استان های کرمانشاه و حلبچه باید 2 طرفه باشد، گفت: این ارتباط اکنون یک طرفه است و از طرف استان کرمانشاه انجام می شود.
حاتمی با بیان اینکه کردستان عراق اکنون روابط خوبی با دنیا دارد، افزود: کُردها تجار خوبی هستند و می توانند در توسعه تجارت با دنیا نقش موثری داشته باشند.
وی تاکید کرد که هیات های تجاری 2 استان باید به صورت مستمر با هم دیدار و نشست برگزار کنند و در ارتباط باشند و از این طریق به توسعه اقتصادی کمک نمایند.
او این شرایط را فرصت مناسبی برای استان نوپای حلبچه در راستای توسعه اقتصادی و ارتباط با ایران دانست و گفت: ما از اینکه بخشی از نیازهای خود را از طریق استان حلبچه تامین کنیم علاقه مند هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه سخنان خود بر شناخت هرچه بیشتر تجار و بازرگانان استان های کرمانشاه و حلبچه تاکید کرد و گفت: شناخت در توسعه ارتباطات بسیار موثر است و باتوجه به استراکات بین مردم 2 استان این ارتباطات به راحتی صورت می گیرد.
حاتمی همچنین از استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های خدماتی، آموزشی و درمانی در منطقه غرب کشور نام برد و گفت: خدمات درمانی ما به نسبت کشورهای همسایه 10 درصد ارزان تر است و ا ین فرصت خوبی برای بیماران کردستان عراق برای استفاده از ظرفیت های درمانی استان کرمانشاه است.
او همچنین با اشاره به اینکه کردستان عراق به ویژه سلیمانیه و حلبچه مناطق دیدنی فراوانی دارد، گفت: علاقه مند به توسعه گردشگری بین 2 استان هستیم.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از این میزان حدود 117 کیلومتر مرز با استان حلبچه است.
حلبچه که چهار سال پیش به استان تبدیل شد 120 هزار نفر جمعیت دارد و با شهرستان های پاوه و ثلاث باباجانی هم مرز است.
آزاد توفیق احمد استاندار حلبچه و هیات همراه شامل فرماندار حلبچه، بخشدار بیاره و فرماندهی مرزبانی حلبچه روز گذشته از طریق مرز شوشمی در شهرستان پاوه وارد استان کرمانشاه شدند.
استانداران کرمانشاه و حلبچه تفاهم نامه همکاری در سه محور اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در قالب 14 بند برای توسعه ارتباطات امضا کردند.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نشست استانداران معاون اقتصادي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم