Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه، برآورد اولیه بهره وری دستگاههای اجرایی در اردیبهشت ۹۸ اعلام خواهد شد، گفت: انتهای سال ۹۸ نیز تخمین دوم بهره وری دستگاههای اجرایی اعلام می‌شود. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه، برای دریافت آمارهای اقتصادی همچنان منتظر بانک مرکزی هستیم، گفت: سهم بهره وری در رشد اقتصادی 96 حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد و در سال 95 حدود 10.9 درصد بوده است. این امار برای نیمه اول سال 97 اعلام نشده چراکه برای اعلام دقیق سهم شاخص بهره وری در رشد اقتصادی باید آمارهای بانک مرکزی را دریافت کنیم.

وی افزود، بهره وری نیروی کار در رشد اقتصادی سال 96 رشد صفر درصدی داشته و بهره وری سرمایه 2.4 درصد و بهره وری کل عوامل تولید 1.3 درصد رشد کرده است.

در این نشست خبری خاور پور مشاور اقتصادی سازمان ملی بهره وری تاکید کرد، برای اعلام شاخص بهره فقط باید به آمار بانک مرکزی رجوع کنیم چراکه امارهای مرکز امار ایران قابلیت و کفایت لازم برای اعلام شاخصهای بهره وری را ندارد.

وی گفت: متاسفانه با عدم اعلام امارهای رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی فعلا امارهای مربوط به سهم بهره وری اعلام نشده است. باید به این نکته توجه داشت که سهم نیروی کار و سهم سرمایه در امارهای مرکز امار ایران وجود نداشته واساسا تولید نمیشودو

وی افزود، مرکز امار ایران آمار موجودی سرمایه کشور را ارائه نمیکند این در حالی است که این اعداد از سالها قبل توسط بانک مرکزی تولید و منتشر شده است. به عبارت ساده تر اگر این امار و شاخصها در دسترس نباشد امکان اعلام بهره وری کل عوامل تولید وجود نخواهد داشت. در خواست ما از مرکز آمار ایران این است که سری زمانیهای قابل اتکا را به سازمان ملی بهره وری اعلام کند.

در ادامه رئیس سازمان ملی بهره وری با بیان اینکه، برآورد اولیه بهروری دستگاههای اجرایی در اردیبهشت 98 اعلام خواهد شد، گفت: انتای سال 98 نیز تخمین دوم بهره وری دستگاههای اجرایی اعلام میشود.

ادامه دارد..

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان توسعه تجارت مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ، شهر اسلو را صادر کرد.

بنا بر این خبر، با صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد. گفتنی است مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ تا ۱۴۰۴/۰۱/۲۷ است.

بر این اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق‌الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

کد خبر 6099813

دیگر خبرها

  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • کشف ۲۸ کیلوگرم قرص مخدر/ فرد قاچاقچی دستگیر شد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است