Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:37:43 GMT

دستور جدید وزیرکشور به استانداران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۸۶۵۸

دستور جدید وزیرکشور به استانداران

خبرگزاری تسنیم: سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به عملکرد اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در کشور اظهار داشت: از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها که مربوط به بررسی تخلفات ساخت و ساز‌های غیرمجاز است، حدود ۴.۵ میلیون پرونده تشکیل شده که توسط اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته یا در حال رسیدگى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم مهندسین ناظر و ماموران شهرداری در هنگام عملیات ساخت و ساز نظارت دقیق نسبت به مراحل اجرای آن و رعایت اصول فنى و مقررات است که در صورت وجود نظارت دقیق و جدى نباید شاهد وجود این تعداد پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ بودیم.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه از دستور رحمانی فضلی، وزیر کشور، به استانداران به منظور تعیین ساز و کار و تهیه ابلاغیه‌های مشخص جهت برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز و اجرای دقیق ماده صد قانون شهرداری‌ها و جلوگیری از تخلفات ساختمانی خبر داد.

سامانی با بیان اینکه یکی از مشکلات حریم شهر‌ها عدم اجرای صحیح ماده صد قانون شهرداری‌ها است، افزود: متاسفانه به دلیل فقدان برنامه مشخص و بیشتر به جهت کسب درآمد پایدار در شهرداری ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ محلی برای جریمه ساخت و ساز‌های غیرمجاز و به تبع آن محلى براى کسب درآمد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله و مبارزه جدی با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر‌ها و روستا‌ها تصریح کرد: همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مرتبط با امر ساختمان از جمله شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی امری مهم و ضروری است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر کشور به استانداران تأکید کرد: در راستای اجرای دقیق ماده صد قانون شهرداری‌ها و همچنین آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که توجه ویژه‌ای در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی دارد برخورد قاطع و حداکثری با تخلفات ساختمانی و افرادى که در انجام وظایف اجرایى و نظارتى خود قصور داشتند ضروری است.

سامانی با تاکید بر لزوم حفظ اراضی به عنوان سرمایه ملی گفت: وزیرکشور از استانداران خواست با متخلفان در هر رده و دستگاهی بدون اغماض براساس ضوابط موجود برخورد کرده و آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفى کنند.

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت کشور استانداران شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید