Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: آنان که به پاسداران ما حمله می کنند بدانند کار غلط و خوناشام آنان به اراده ملت ما در مبارزه با تروریسم افزوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ حسن روحانی،رئیس جمهور وقت کشور پیش از ظهر امروز در جمع مردم بندر لنگه با بیان اینکه اهالی هرمزگان مردمانی خونگرم و مهمان نواز هستند، اظهار کرد:هرمزگان یکی از استان استراتژیک و مطرح کشور است که با وجود بیش از 900 کیلومتر مرز ساحلی، 14 جزیره مهم وتنگه هرمز جایگاه استراتژیکی در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرستان بندر لنگه با سابقه چند هزار ساله روزگاری مهم ترین محل رفت و آمد دریایی در منطقه بشمار می رفته که یکی از اهداف ما در این سفر توسعه این بندر است.

روحانی با بیان اینکه در برابر شهدای مدافع مرزهای وطن که روز چهارشنبه به دست خوناشامان روحشان پرواز کرد،تعظیم می کنیم، افزود:مردان استواری که برای دفاع از مرزها، حفظ امنیت و آرامش از جان خود گذشتند و در این مسیر به دست تروریست هایی که به هیچ عنوان معیار انسانی مد نظرشان نیست شربت شهادت نوشیدند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ما بی تردید انتقام خون شهیدان را خواهد گرفت،تصریح کرد:ما نخواهیم گذاشت مزدوران به پاسداران، مرزبانان و کسانی که امنیت ما به دست آنهاست حمله ور شوند و نمی توانند از دست مردم مومن ایران فرار کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اجازه نمیدهیم تروریست‌هایی که سلاح و پولشان از کشورهای منطقه تامین می شود، آرامش داشته باشند؛گفت: آنان که به پاسداران ما حمله می کنند بدانند کار غلط و خوناشام آنان به اراده ملت ما در مبارزه با تروریسم افزوده است.

وی با اشاره به حمله صدام به مرزهایمان یادآور شد: در روز های آغازین به سایر همسایگان گفتیم ایران از پس این مزدوران بر می آید از این رو و زمانی که صدام در جنگ ایران نا امید شوند به کویت حمله ور شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران عزیز و قدرتمند همواره برای منطقه امنیت آفرین بوده است،گفت: کسانی که صدام را مایه امنیت منطقه میدانستندخطا کردند و خطای بالاتر امروز آن است که برخی تصور می کنند صهیونیست و آمریکا برای آنها امنیت آفرین است.

روحانی با بیان اینکه ما خواهان روابط دوستانه و صمیمانه هستیم و هیچ گاه آغاز گر تجاوز نبودیم،افزود:ایران با تمام منطقه روابط دوستانه صمیمانه دارد اما برخی از همسایگان راه اشتباه انتخاب کرده اند و به آمریکا و اسراییل پناه برده اند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ملت ما در ۲۲ بهمن با حضور پرشور نشان داد راه انقلاب، آزادی، استقلال و سیر حاکمیت ملی را ادامه می دهد،اظهار کرد: انتخاب ما یک انتخاب اسلامی و مردمی است و در طول چهل سال نشان دادیم که به دنبال امنیت و پیشرفت منطقه هستیم و امروز رفتار، گفتار ما نیز این حقیقت را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در برابر ظالم می ایستیم به مظلومان کمک می‌کنیم و زیر بار استبداد و نوکری اجانب نخواهیم رفت، عنوان کرد:امروز به پشتوانه رهبری در سایه وحدت ،استقلال در راستای حفظ منافع ملی مشترک برای محافظت ایرانمان مقتدر ایستاده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه تمام اقوام و مذاهب ما در کنار هم برادرانه زندگی می کنند، یادآور شد: یکی از اهداف قدرت های استکباری ایجاد اختلاف میان مذاهب و ملت ها بوده که در این را کاملا ناموفق بودند و گاهی توفیقاتی به دست آوردند

این مسئول عنوان کرد: همه باید متحد، برادر و برابر باشیم زندگی مردم هرمزگانی ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان و سراسر ایران باید به گونه ای باشد که کسی نتواند تشخیص دهد فرد شیعه یا سنی است .

روحانی تاکید کرد: حفظ صلح  و وحدت میان اقوام و مذاهب از اهداف ما بوده و بین مسئولان سراسر ایران شیعه و سنی مرد و زن در کنار یکدیگر حضور دارند.

وی یکی از اهداف ایران اسلامی را شایسته‌سالاری دانست و گفت:وظیفه همه مسئولان فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور است که ملاک گزینش و انتخاب افراد براساس شایسته سالاری باشد .

رئیس جمهور ادامه داد:در ایران اسلامی  همه زیر چتر قانون اساسی دارای حقوق مساوی هستند لذا  برای ما اساس قانون‌گرایی است همه باید به فکر منافع کل کشور باشیم.

رئیس دولت با بیان اینکه خداوند در چهل سال به ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی داده است، اظهار کرد:عشق و ایمان ما اسلام ،قرآن و اهل بیت است و وجب به وجب خاک ایران برایمان عزیز است که برای آن خون می دهیم تا ایران محافظت کنیم.

وی یادآور شد: هدف دشمن این است که ما را خسته کنند و بین دولت،حاکمیت، نظام،قوای سه گانه، نیروهای نظامی و رهبری شکاف ایجاد و اعتماد مردم را نسبت به نظام سست کنند.

روحانی ادامه داد: قرآن به صراحت می‌گوید:" بین شما دعوا نزاع و ستیز نباشد چنانچه اگر اختلاف آمد، دشمن قوی می شود تا قدرت و عظمت شما زیر سوال قرار گیرد لذا امروز روز آزمایش برای همه ماست  و باید در این راه هوشیار باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به نعمت های الهی در جنوب کشور همچون خلیج فارس، دریای عمان و حضور مردمان خون گرم هرمزگانی گفت: بندر لنگه جاذبه گردشگری فراوانی دارد و با افزایش زیرساخت های گردشگری در این منطقه می توان بیکاری را ریشه کن کرد به طوری که دیگر فردی بیکار در این استان وجود نداشته باشد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تلاش دولت حل و فصل معضلات و مشکلات جامعه و ایجاد آسایش و و رفاه برای مردم است، افزود: گاز رسانی به سراسر کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خوبی صورت گرفته لذا تا پایان دولت دوازدهم به شهرستان‌های غرب هرمزگان گاز رسانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه غرب هرمزگان سرزمینی مناسب برای پرورش ماهی و میگو است، اظهار کرد: طرح ۱۳ هزار هکتاری پرورش میگو را دنبال خواهیم کرد و یکی از اهداف تکمیل این طرح است.

رییس جمهور با بیان اینکه علاوه بر طرح های قبلی برای منطقه غرب استان قول اعتبار ۵۹۵میلیارد تومانی خواهیم داد، عنوان کرد: یکی از طرح های ما توسعه بندر کنگ بوده و به مردم بندرلنگه قول می دهیم در سال ۹۸ و ۹۹ در طول این دولت اجرا شود.

رئیس دولت با اشاره به مشکلات صید و صیادی بندر لنگه بیان کرد:تاکید بر تسهیلصدور مجوز صیادی برای مردم داریم و این قول را می دهیم که این امر انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگراه ساحلی از منطقه پارسیان تا بندرعباس و از بندرعباس تا سیستان بلوچستان یک بخش آن اجرا شده است، گفت: ۱۲۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده اختصاص یافته چرا که جاده پارسیان تا بندرعباس اثر مهمی در گردشگری این منطقه دارد.

رییس جمهور با اشاره به توسعه دریایی تصریح کرد: حمل و نقل، صیادی، تفریح، گردشگری و جزایر روز به روز باید توسعه پیدا کند تا به اهدافمان بعد از چهل سالگی انقلاب که افزایش تولید و توسعه همراه با اخلاق و معنویت بودهدست یابیم.

روحانی با تاکید بر اینکه برای توسعه هرمزگان با پشتوانه مردم از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: هر جایی که ملت و دولت در کنار هم بودند موفق بودیم و با همراهی یکدیگر آمریکا و صهیونیست در منطقه دچار شکست خواهند شد.

رئیس دولت با بیان اینکه ملت های منطقه را دعوت به برادری می کنیم، خاطر نشان کرد: نیاز به آمریکا و صهیونیست نداریم باید آنها را از منطقه بیرون برانیم تا ثبات و امنیت در منطقه حاکم شود و به برکت وحدت برادری و یگانگی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در دیدار آقای «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه روابط کردستان با ایران بر پیوند‌های تاریخی، ملی، دینی و فرهنگی استوار است، اظهار امیدواری کرد که این سفر به نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه عراق قوی و تقویت وحدت و انسجام در چارچوب عراق واحد همواره مورد اهتمام و تاکید جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: حمایت‌های ایران از کرد‌ها چه در زمان رژیم صدام، چه قتل عام حلبچه و حمله داعش اثبات می‌کند که ایران پشتوانه‌ای بزرگ و دوست روز‌های سخت عراق و کردستان است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران، امنیت عراق را به مثابه امنیت خود می‌شمارند، افزود: ما نسبت به حسن نیت و دوستی برادران عراقی و کرد خود اطمینان داریم، اما با توجه به کینه‌ورزی دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران، انتظار داریم دولت عراق و اقلیم کردستان به طور مطلق از هرگونه سوء استفاده عناصر دشمن صهیونیستی و عناصر ضد انقلاب از خاک این منطقه علیه ایران جلوگیری به عمل آورند.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از اقدامات دولت عراق و نیز اقلیم کردستان در اجرای مفاد توافقنامه امنیتی فیمابین، بر اجرای کامل و دقیق این توافق تاکید و تصریح کرد: خلع سلاح کامل و عدم حضور عناصر ضد انقلاب در خاک عراق یک ضرورت است.

رئیسی همچنین تاکید کرد: ایران مانعی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری با اقلیم کردستان ندارد. ما مرز‌های طولانی میان دو طرف را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح روابط می‌دانیم، اما امنیت اساس و بستر ضروری هر نوع همکاری و گسترش تعاملات است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم عناصر معاند و بدخواهان روابط دوستانه و صمیمی طرفین اخلالی در مسیر گسترش همکاری‌های فیمابین ایجاد کنند، اظهار داشت: نگاه مسئولان باید فراتر از بدخواهی بیگانگان معطوف به طراحی و اجرای راهکار‌های توسعه روابط در مسیر تامین منافع متقابل میان ایران با عراق به طور عام و اقلیم کردستان به طور خاص باشد.

«نیچروان بارزانی» نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از تجدید دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی، در طول سالیان متمادی همسایگی، پیوند‌هایی عمیق را میان دو طرف ایجاد کرده است، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست روز‌های سخت و کشوری که همواره در هنگام بروز مشکلات کنار عراق و اقلیم کردستان بوده است، صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قدردانی از نقش شهید قاسم سلیمانی در امنیت و بقای کردستان تاکید کرد: شالوده عراق جدید و روابط امروز فیمابین برآمده از همکاری مبارک ایران و عراق است و لذا ایران برای ما صرفاً یک همسایه نیست. اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نبود، معلوم نبود جنبش کرد امروز چه سرنوشتی داشت. رعایت حرمت این همکاری‌ها و تعاملات خط قرمزی است که ما هرگز از آن عبور نخواهیم کرد.

بارزانی با بیان اینکه مرز‌های ایران و اقلیم کردستان حتی در دوران کرونا نیز بسته نشد، گفت: انتظار ما از ایران آن است که همچنان برای رفع مشکلات در عراق و ساختن کشوری آباد و پیشرفته در کنار ما باشد. روابط گذشته ما افتخارآمیز است و تلاش ما بر این است که آینده‌ای درخشان و بهتر از گذشته بسازیم.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد ما روابط با کشوری قدرتمند و دوست را به همکاری با رژیمی که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد، ترجیح دهیم. رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین بر پایبندی بر اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • پولشویی
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است