Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح جامع سلامت افزود: این پزشکان برای طی دوره 6 ماهه پزشک آبدرمانی سلامت به ترکیه اعزام شده و پس از اتمام دوره در مراکز آبدرمانی استان مستقر و به ارائه خدمات پزشکی ویژه مشغول خواهند شد.
وی بیان کرد: مجتمع های آبدرمانی فعال در استان و پزشکان از این طرح استقبال کرده اند و پیش بینی های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار اردبیل از تدوین برنامه جامع عملیاتی سلامت در استان خبر داد و تشریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت کاهش بیماری‌های غیر واگیر از قبیل فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و فرهنگ‌سازی ارتقای شاخص‌های سلامت در استان در دست مطالعه و انجام بوده و نقش هر یک از دستگاه ها در این برنامه مشخص شده است.
او با اشاره به برخی آمارهای نگران کننده در خصوص افزایش دیابت، فشار خون، چاقی وزن و تغذیه نامناسب در استان بر استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش استان نیز با 220 هزار نفر دانش‌آموز می تواند نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کند چرا که اگر دانش آموزان آموزش داده شوند این آگاهی‌ها و آموزش‌ها به خانواده‌ها نیز تسری می یابد.
استاندار اردبیل از هدف گذاری و برنامه ریزی ایجاد 1500 تخت بیمارستانی جدید در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا چهار سال آینده با تحقق بخشی از برنامه‌های سلامت استان مشکلات این بخش کاهش می یابد.
3006/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش استان بیماری های قلبی عروقی ترکیه تغذیه چاقی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست «مشارکت سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه» که در ارتباط با «پویش کشوری سلامت دهان و دندان» برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار وبدا، با اهمیت شمردن این موضوع اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف ارتقای سواد سلامت و فرهنگ سازی در حوزه سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش به دنبال ارتقای سواد سلامت در حوزه سلامت دهان و دندان هستیم.

فرشیدی خاطرنشان کرد: بیماری‌هایی که در ناحیه دهان و دندان اتفاق می‌افتد زمینه ساز بسیاری از بیماری ها خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر عفونت های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم بیماری هایی نظیر قلب و عروق و حتی سرطان ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.

 خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم افراد جامعه را در سنین پایین و حتی قبل از مدرسه با بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم، با آموزش‌های بسیار ساده مثل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می توان از پوسیدگی دندان ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن پیشگیری کرد.

فرشیدی هدف از پویش سه روزه سلامت دهان و دندان را توجه بیشتر جامعه به بهداشت دهان و دندان عنوان و تاکید کرد که مردم می‌توانند با اقدامات بسیار ساده از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند.

به اعتقاد معاون بهداشت وزارت بهداشت، اگر پوسیدگی دندان‌ها و عفونت‌های لثه در آحاد جامعه کاهش یابد می‌توان از بروز بسیاری از بیماری های مهم و مزمن پیشگیری کرد بنابراین به دنبال این هستیم تا متوسط دندان پوسیده در عموم جامعه کاهش یابد و برای رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ سازی و اقدامات پایه‌ای از سنین پایین هستیم.

 فرشیدی گفت: بر این باوریم که توجه به بهداشت دهان و دندان و آموزش درست مسواک زدن در جامعه کمرنگ تر شده است از این حیث با این پویش درصدد هستیم که یکبار دیگر اهمیت این موضوع را یادآوری کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از آمار بالای پوسیدگی دندان‌‌ها در جمعیت برخوردار هستیم چرا که تا درد ایجاد نشود به پزشک و دندان پزشکی مراجعه نمی کنیم بنابراین باید جامعه‌ را به سمت پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز