Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:08:21 GMT

سه جاده استان زنجان برف روبی و باز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۱۲۶

سه جاده استان زنجان برف روبی و باز شد

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وزش باد، وجود برف، وقوع کولاک و سرمای هوا، سطح جاده های زنجان - طارم، زنجان - دندی و تهم - چورزق، یخ زده بود و تردد در این مسیرها بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نبود.
وی اظهار داشت: عملیات پاکسازی مسیر ارتباطی زنجان - طارم حوالی ساعت 15 ظهر شنبه /27بهمن ماه/ و زنجان - دندی و تهم - چورزق، نیز ساعت 21:30 شب به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عظیمی تصریح کرد: عوامل پلیس راه مستقر در این سه مسیر ارتباطی، روز گذشته برای پیشگیری از حوادث رانندگی اجازه تردد به رانندگانی که سفرشان ضروری نبود را نداده و آنها را به محل های امن، هدایت می کردند.
وی افزود: متاسفانه برخی هموطنان به اطلاعیه ها و هشدارهای پلیس راه مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی و سخت شدن تردد در جاده ها بی توجهی می کنند و با در پیش گرفتن مسافرت ها، علاوه بر خود، سرنشینان و نیروهای امدادی را نیز با خطر و تهدید مواجه می کنند.
عظیمی از مردم خواست به پیش بینی های هواشناسی و شرایط جوی توجه جدی داشته باشند و چنانچه سفر ضروری ندارند از تردد در مسیرهای برون شهری به ویژه کوهستانی اجتناب کنند و در صورت سفر نیز تجهیزات ایمنی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
در 10 ماهه امسال 215 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری این استان، جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش نشان می دهد.
تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی برون شهری زنجان طی 10 ماه اخیر 41 نفر بیشتر از کشته های مدت مشابه پارسال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
زمستان امسال 28 اکیپ راهداری با 500 نیروی ثابت، فصلی و پشتیبان در 28 راهدارخانه فعال استان زنجان مستقر هستند تا در صورت لزوم نسبت به امدادرسانی و پاکسازی و برف روبی و نمک پاشی مسیرهای ارتباطی اقدام کنند.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آزاد راه استان زنجان بزرگراه زمستان وزش باد جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران