Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@00:55:55 GMT

برگزاری سالانه هنرهای تجسمی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۲۳۰

برگزاری سالانه هنرهای تجسمی در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه «سالانه هنرهای تجسمی» سفال و سرامیک، از ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه با عنوان «هفته هنر زاهدان» در شهر زاهدان برگزار می‌شود.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این برنامه هنرمندان و علاقمندان از روستای فرهنگی ـ تاریخی کلپورگان به عنوان مرکز سفال و سرامیک کشور بازدید خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و انجمن هنرمندان سفالگر ایران، با حضور هنرمندان، پژوهشگران و پیشکسوتان استانی و کشوری برپا می‌شود.
مظفری ادامه داد: این رویداد که در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان، دانشکده هنر و معماری زاهدان، نگارخانه فردوسی زاهدان و روستای کلپورگان برگزار می‌شود، شامل برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان، جلسات هم‌اندیشی هنرمندان، برگزاری کارگاه‌های عملی، برپایی نشست‌های تخصصی و بازدیدهای علمی است.
وی با اشاره به اینکه سالانه‌های هنرهای تجسمی جایگزینی برای دو سالانه‌های هنری نیست و نخواهد بود، افزود: دو سالانه‌های هنری از ابتدا به شکل رقابتی توسط انجمن‌ها برگزار می‌شد که با حمایت این اداره کل کماکان برگزار می‌شود.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سالانه‌ها برای همکاری بیشتر انجمن‌ها با ادارات کل استان‌ها و شهرهای مختلف ایران با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در زمینه‌های پژوهشی، علمی، کارگاه‌های آموزشی و جذب استعدادهای هنری از استان‌های مختلف برپا می‌شود.
مظفری بیان کرد: این برنامه از ابتدا با هدف به کارگیری از پتاسیل‌های نهفته هر استان برنامه ریزی شد تا بتوان توانایی‌های بالقوه هر شهر و استان را شناسایی و از آن‌ها نهایت بهره برداری را کرد؛ به همراه انجمن‌های هنری در این رویداد، استعدادهای جوان و خلاق را در استان‌ها شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا سالانه هنرهای تجسمی سفال کلپورگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد

 مهدی خسروی بنجار  بیان کرد: فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان پس از ۹ سال وقفه میزبان زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود.

 وی ادامه داد: ظهر امروز فرایندپذیرش و اعزام زائران به مدینه منوره در قالب سه کاروان ۲۶۸ زائر انجام شد.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: اداره کل فرودگاه سیستان و بلوچستان از مدت‌ها قبل امکانات خدمات و تسهیلات و تجهیزات مسافران و جامدان را در خروجی خارجی فرودگاه بین‌المللی زاهدان مهیا کرده بود که سبب شد امسال در چنین روزی عملیات بدون وقفه در ساعت مقرر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان