Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حفظ منابع طبیعی یکی از موارد اولویت دار است و همه باید در احیای طبیعت بکوشند. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار داشت: اسلام برای آب و زمین اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و در برخی روایان آمده است که طبیعت مادر شماست و این بدان معناست؛ همان‌گونه که به مادرتان عشق می‌ورزید، به زمین هم بی‌رحمی نکنید و از آن مراقبت و محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

96 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان سنددار شد96 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان سنددار شدآتش‌سوزی در منابع طبیعی استان کرمانشاه 82 درصد کاهش یافت

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: بی‌برنامگی‌های دوران‌های قبل باعث شده است تا طبیعت مورد خشونت انسان‌ها قرار گیرد و نعمت‌های خدادادی به‌واسطه آن از بین بروند ولی در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده بسیاری از موانع برای حفظ طبیعت از بین رفته و رفع شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اکنون بسیاری از منابع طبیعی در حال احیاء و بازسازی است و یکی از مهم‌ترین دلایل آن مشارکت مردم در این امر است. مسئولان باید مردم را برای حفظ منابع طبیعی و مراقبت از آب‌وخاک و ارضی ملی به رقابت دعوت کنند که در این صورت هزینه‌های دولت کم و بهره‌مندی مردم از منابع خدادادی زیاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام یعقوبی افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی برای بهره‌برداری و حفظ منابع طبیعی از اقدام‌های بسیار خوبی است که در این سال‌ها در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری رخ‌داده است و این امر می‌تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی منطقه شود.

نماینده ولی‌فقیه ضمن تقدیر از اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تأکید کرد: در تولید و توزیع و مصرف باید مدیریت و برنامه‌ریزی شود تا جامعه به استقلال و خودکفایی برسد. تولید در تربیت و تهذیب نفس و رشد روح و روان انسان تأثیرگذار است و باید مسئولان در این امر برنامه‌ریزی داشته باشند تا ذائقه مردم به‌وسیله تولیدات خودشان شیرین شود.

انتهای پیام/ن

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت، در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902779

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟