Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- ایرنا- استاندار مازندران بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان در هنگام بارندگی و حوادث غیر مترقبه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت : همه دستگاههای اجرایی پیش بینی های لازم را برای ارائه هرگونه خدمات داشته باشند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: ممکن است در ایام تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف و باران باشیم که لازم است دستگاههای اجرایی پیش بینی های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان مازندران سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب گردشگر و مسافر است و دستکم 15 میلیون نفر شب از این گردشگران تنها در تعطیلات دو هفته ای نوروز به این استان سفر می کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی، تدوین طرح جامع مدیریت بحران برای استان ضروری است، ادامه داد: در طرح جامع مدیریت بحران؛ اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی شود .
حسین زادگان تاکید کرد: باید سهم و نقش تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها در این طرح دیده می‌شود چرا که این طرح دارای برنامه‌ای جامع و فراگیر در زمینه رویارویی با مخاطرات و سوانح خواهد شد.
مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: بانک اطلاعاتی از ماشین آلات و تجهیزات دولتی و خصوصی در استان و شهرستان ها تهیه شود تا در زمان بحران، شهرستان ها همدیگر را پوشش دهند.
وی از همراهی بخش خصوصی در بخش های مختلف بویژه در زمان بحران ها که به کمک دولت می آیند قدردانی کرد و گفت: فرمانداران با نگاه پیشگیرانه لایروبی انهار و رودخانه‌ها و ایجاد سازه ها را با جدیت دنبال کنند و همچنین لازم است مهار آب های سطحی نیز پیگیری شود.
حسین زادگان همچنین با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی گفت: فرماندارن امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی را با سرعت بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود: هر مصوبه ای که از سوی ستاد مدیریت بحران استان در جهت مقابله با بحران صادر می شود لازم الاجراست.
استان مازندران به لحاظ برخورداری از عوارض جغرافیایی ، کوهستان و دریا از استان های حادثه خیز به شمار می رود به طوری که مجموعه ای از حوادث طبیعی نظیر زلزله ،سیل،آتش سوزی جنگل و حوادث گمشدگی در جنگل ،غرق شدگی در سواحل طولانی و همچنین سوانح متعدد جاده ای مواجه است.
مازندران 338کیلومتر ساحل دریای خزر ، 10هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی که 350 کیلومتر آن در چهار محور مواصلاتی هراز، کندوان ، سوادکوه و کیاسر ، حدود یک میلیون و 800هزار هکتار جنگل و مرتع و 460 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد.
بر اساس سرمشاری سال 1395 ، جمعیت مازندران سه میلیون و 285هزار نفر است.
6990/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مديريت بحران سفر نوروزي استاندار مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

داود مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی و پیش بینی شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند. 

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای آماده باش پرسنل و امکان بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده است. 

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد ادامه داد: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی به مشترکین فاضلاب، بازدید از دریچه منهول‌های فاضلاب به منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب، مدیریت بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب به دلیل ورود روان آب‌ها و افزایش دبی تصفیه خانه ها، مرمت و آسفالت کانال‌ها و مسیر‌های حفاری شده، رصد مستمر وضعیت تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت آب و فاضلاب برای پیشگیری و پاسخگویی به شرایط اضطراری است. 

مخلصی خاطرنشان کرد: در جلسات مدیریت بحران مقرر شد با توجه به احتمال وقوع روان‌آب در سطح شهر یزد و سیلاب در رودخانه‌های فصلی، در صورت وارد آمدن آسیب به شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب نسبت به اعزام تیم عملیاتی واکنش سریع برای رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند