Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:41:00 GMT

سازمان حمل و نقل شهرداری تهران مستقل می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۷۹۴۱۴

سازمان حمل و نقل شهرداری تهران مستقل می شود

تهران- ایرنا- محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور حکمی یوسف حجت را به عنوان جانشین سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری به منظور پیگیری امور اداری مربوط به استقلال این سازمان منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همزمان رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اطلاعیه روز یکشنبه روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پورسیدآقایی در آیین معارفه حجت با تاکید بر اینکه ادغام سازمان و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در دوره سابق مدیریت شهری تصمیم درستی نبوده است گفت: بنده از ابتدای مسئولیت تصمیم داشتم این وضعیت را اصلاح کنم تا دو حوزه سیاستگذاری و اجرا از هم جدا شود.
وی ادامه داد: اما با توجه به اولویت داشتن موارد دیگری که در دستور کار بود انجام این مهم تا این زمان به تأخیر افتاد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سازمان حمل‌ونقل و ترافیک باید به‌عنوان سازمان اجرایی در شهرداری عهده‌دار پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در این حوزه باشد، بر ضرورت اصلاح رویکردهای کلان ترافیکی و پایان دادن به خودرومحوری تأکید و خاطرنشان کرد: امروز همه دریافته‌اند که حل مشکل ترافیک با ساختن زیرگذر، روگذر و پل ممکن نیست و باید مهار ترافیک را از طریق کنترل خودروهای شخصی و گسترش حمل‌ونقل عمومی پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است، به تبیین مفهوم علمی 'Road Diet' (رژیم معابر) پرداخت و افزود: در تهران نیاز به رژیم گرفتن معابر داریم زیرا اگر مدام بزرگراه بسازیم، یعنی شهر را رها کرده‌ایم که خودروها هرچه بیشتر و بیشتر در شهر تردد کنند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: رژیم جاده‌ای نیز همانند رژیم غذایی است، نه به معنای نخوردن غذا بلکه به معنای استفاده منظم و حساب‌شده است.
وی ارتقای پیاده‌روی و توسعه حمل‌ونقل عمومی، پاک و انسان‌محور را از جمله اهداف شهرداری تهران ذکر و بیان کرد: در تهران مفهوم پیاده‌روی ازدست‌رفته و جز در مراکز خرید چیزی به‌عنوان پیاده‌روی وجود ندارد؛ حتی شور و نشاطی که در گذشته بین دانش‌آموزان در اطراف مدارس و در زمان تعطیلی مدارس مشاهده می شد دیگر وجود ندارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های شایع همچون کبد چرب و مشکلات قلبی ناشی از بی تحرکی است گفت: نه‌تنها بی‌تحرکی باعث بحران سلامتی و نبود سرزندگی در فضاهای شهری شده، بلکه افزایش حضور خودروها در شهر باعث آلودگی هوا نیز بوده که به‌نوبه خود تأثیر منفی بیشتری بر سلامتی مردم داشته و باعث افزایش بیماری‌های دیگری همچون ابتلا به سرطان شده است.

تهرام/9353/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري حمل و نقل سازمان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!