Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی یکشنبه 28 بهمن ماه در آیین اختتامیه اولین دوره مسابقات ملی طلاسازی گفت: برگزاری این مسابقات و نیز ظرفیت‌های موجود امیدبخش آینده‌ای درخشان و توسعه در این رشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: این صنعت بسیار اقتصادی است و می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و موجب اشتغالزایی شود از همین رو است که باید در این مسیر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در فارس 50 مرکز آموزش دولتی و 800 مرکز آموزش آزاد فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند، ابراز کرد: در این مجموعه‌ها سالانه 20 میلیون نفر ساعت در مجموع آموزش داده می‌شوند.
رحمانی با بیان اینکه امروز زمینه جذب افرادی با تحصیلات دانشگاهی در بازار کار فراهم نیست، ادامه داد: آموزش در زمینه فنون طلاسازی و جواهر سازی می‌تواند زمینه ساز اشتغال زایی برای علاقه مندان باشد.
وی با اشاره به ضرورت تحقق دستور رهبری به منظور حمایت از کالای ایرانی گفت: کیفیت بخشی و متنوع سازی زمینه را برای برتر شدن کالاها و رقابت آنها در عرصه بین المللی و ملی فراهم می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان فارس ابراز داشت: امروز در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگر نیاز به حمایت از بخش خصوصی است چراکه تجربه جهانی نشان می دهد جایی که محوریت با بخش خصوصی باشد، سرعت توسعه بیشتر است.
رحمانی ادامه داد: وضعیت تامین بودجه‌های دولتی دشوار است و کمبود منابع بخش دولتی،سرمایه گذاری بخش خصوصی را ضروری کرده است.
وی همچنین از حمایت دولت از هنر جواهر سازی و صنایع وابسته به آن سخن گفت و ابراز داشت: هر نوع حمایت اعم از اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه ارائه خواهد شد؛ افزون بر این برای بازاریابی این محصولات تولیدی، ارائه آموزش های متناسب با نیاز بازار نیز ضروری است.

** ترویج آموزش های مهارتی هدف برگزاری مسابقات است
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این آیین هدف از این مسابقات را ترویج آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیز پیگیری رشته‌هایی خواند که منجر به اشتغال می شود.
حشمت کوشکی با بیان اینکه در سال جدید در پی تداوم بخشی به شعار آموزش برای مهارت و مهارت برای اشتغال هستیم، افزود: مهارت آموزی امروز به یک گفتمان بدل شده است و در کشورهای توسعه‌ یافته یکی از دلایل توسعه یافتگی همین مهارت آموزی است.
وی ابراز داشت: بر آنیم در سال آتی دومین دوره این مسابقات را نیز در شیراز برگزار کنیم.

** فقر مهارتی معضل امروز کشور است
مدیر مسابقات ملی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این آیین با بیان اینکه معضل بزرگ کشور فقر مهارتی است، عنوان کرد: تداوم این موضوع موجب رواج بیکاری می‌شود و نتیجه آن مدرک گرایی است.
غلامرضا راز اضافه کرد: تنها راه پیشرفت کشور مهارت آموزی است و هرچند لازمه ورود به بازار کار است، کافی نیست.
وی بخش خصوصی را صاحبان اصلی صنایع خواند و عنوان کرد: این کارآفرینان معتقدند مهارت‌های ارائه شده در آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای باید براساس نیاز بازار ارائه شود.
مدیر مسابقات ملی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برگزاری مسابقات مهارت یکی از مهمترین جایگاه هایی است که می‌توان طی آن‌ها افراد ماهر را شناسایی کرد، ابراز داشت: بر این اساس مسابقات آزاد مهارت در کشور شکل گرفته است که تاکنون استان‌ها از این مسابقات استقبال کرده‌اند.
راز با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات آزاد طلاسازی در فارس گفت: این مسابقات براساس استانداردهای تعریف شده توسط متخصصان و با شرکت 22 استان در شیراز برگزار شد.
وی ویژگی این دوره از مسابقات را ارزشیابی، داوری و طراحی پروژه به صورت تعریف شده دانست.
مدیر مسابقات ملی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: رشته طلا سازی و جواهر سازی در سطح ملی و جهانی برگزار می‌شود و ایران تاکنون توانسته است در سه دوره از مسابقات جهانی دیپلم افتخار را کسب کند؛ همچنین در سال 2013 نیز مدال نقره را در کشور آلمان کسب کردیم.
به گزارش ایرنا، در نخستین دوره از مسابقات ملی طلاسازی که طی دو روز در روزهای 27 و 28 بهمن ماه در شیراز برگزار شد، از 22 استان شرکت کننده سه استان قزوین، تهران و مازندران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
7375 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان فارس اشتغال دیپلم فقر فنی و حرفه ای جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۷۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است

جواد اوجی گفت: رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی حضور پیدا کرد. اوجی درباره وضعیت کنونی صنعت نفت گفت: در دو سال و نیم گذشته، پروژه و طرح‌های نیمه تمام زیادی به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری را شروع کردیم. در ادامه شاهد رشد تولید و صادرات بودیم که باعث شد رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در این دهه بینظیر باشد. رشد اقتصادی دولت نزدیک به شش درصد بود که نیمی از آن مربوط به نفت و گاز است. ورود شرکت پتروشیمی در عرصه ذخیره گاز، تولید بنزین، سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین گازی و جمع آوری گاز مشعل موثر بود. بخش خصوصی می‌تواند در سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی وارد شود.

 

وی افزود: در حال حاضر وزارت نفت از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند. سال گذشته به تعهدات خود عمل کردیم. امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و ابلاغ شده است. ۷۹ پروژه کلان در جهت جهش تولید به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهیم رساند. همچنین بیش از ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار شروع خواهیم کرد. در سال جاری تولید نفت و گاز افزایشی خواهد بود و بیش از ۶ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد بودیم یک اتفاق بزرگ و کم‌نظیر در صنعت نفت رقم خورد، گفت: استفاده از حداکثر ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میادین گازی می‌تواند شرایط بسیار خوبی را در این صنعت رقم بزند. نزدیک به ۲۰ میلیون مخزن گازی با ۱۴ شرکت و هلدینگ بزرگ پتروشیمی تفاهمنامه امضا شد و بالغ بر هفت میلیارد دلار شرکت‌های بزرگ در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقم بیش از ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز را از توسعه این میادین طی دو و سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسانیم که ضمن تامین خوراک پتروشیمی‌ها در توسعه میادین گازی نیز نقش مهمی دارد.

 

اوجی در پایان با اشاره به مصرف غیر بهینه انرژی در کشور اظهار کرد: به صنایعی که مصرف بهینه ندارد و بازدهی آن‌ها پایین است، هشدار داده‌ایم. مصرف انرژی باید بهینه شود چرا که قرار نیست همه تولیدات خود را مصرف کنیم.

دیگر خبرها

  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»