Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرد: در چهلمین سال انقلاب و ورود به دهه پنجم حقیقتا مردم در ۲۲ بهمن شگفتی آفریدند و همه دنیا را شگفت‌زده کردند. دوستان انقلاب را خوشحال و خشنود و دشمنان انقلاب را ناراحت کردند. از همه مردم به سهم خودم تشکر می‌کنم.

وی افزود: دشمنان ما این حماسه بزرگ را برنتافتند و جمعی از مرزبانان ما را شهید و زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن محکومیت این جنایت که توسط سرویس‌های بیگانه و صهیونیسم و کشورهای خود فروخته صورت گرفته از دستگاه امنیتی و اطلاعاتی تقاضا دارم عاملان این جنایت را پیدا و به سزای اعمالشان برسانند.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: اتفاقی که در چهلمین سال انقلاب افتاد این بود که ما نقش ولی فقیه را مشاهده کردیم. رهبر انقلاب پیش‌بینی کردند که مردم حضور پرشور خواهند داشت که همینطور هم شد.

وی ادامه داد: نکته بعدی بیانیه راهبردی، هوشمندانه و فرزانه رهبری  است که انسان وقتی آن را مشاهده می‌کند به خودش افتخار می‌کند که چنین رهبری دارد. واقعا جفا است که مسئولان ما با داشتن چنین امامی به مردم خدمت نکنند.

اژه‌ای یادآور شد: یک عفو گسترده در چهلمین سال انقلاب تدارک دیده شده است، جمهوری اسلامی ایران با همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی استعمارگران و آمریکا در یک امنیت مثال زدنی به سر می‌برد. امسال یک عفو گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته به دلیل چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی درنظر گرفته شد که یک عفو معیاری است.

وی افزود: کسانی که شاخصه‌های ذکر شده را دارند شامل این عفو بودند اعم از اینکه مجازاتشان شلاق ، حبس بوده است. این عفو برای نشان دادن رأفت اسلامی، برای دادن یک فرصت به فردی که در زندان به سر می‌برد و کمک به خانواده‌های محترم زندانیان است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته ما باید مصالح فرد را درنظر می‌گرفتیم، یعنی کسانی باید مشمول عفو شوند که آرامش و امنیت جامعه را بهم نزنند. ما عجله داریم که هرچه زودتر این تطبیق‌ها صورت گیرد، ممکن است افرادی باشند که جز این استثناعات نیستند که می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: تا ماه مبارک رمضان سال آینده مناسبت‌های مختلف داریم اگر موردی بود می‌توانند اطلاع دهند  که مورد بررسی قرار گیرد که به صورت موردی در لیست عفوها قرار گیرند و خدمت مقام معظم رهبری فرستاده شود.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: به کسانی که در لیست عفوها قرار می‌گیرند هشداری می‌دهم، اشخاصی که آزاد شدند اما باز شیاطین سراغشان آمدند بدانند اگر دوباره مرتکب خطا شوند مجازاتشان سنگین‌تر می‌شود. بنابراین ممکن است با این رفتارها برای خود و آیندگان مشکل ایجاد کنند. از خانواده‌ها می‌خواهیم مراقبت کنند که این فرد لغزش پیدا نکنند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر عدد دقیقی از افرادی که مورد عفو قرار دارند، موجود نیست. در این تطبیق ها افرادی هستند که امروز آزاد نمی‌شوند اما در روزهای آتی آزاد می‌شوند. کسانی هستند که مجازات نقدی شده‌اند که اکثریت این عفو را تشکیل می‌دهند که با این عفو گسترده زندان نمی‌روند. کسانی هستند که مجازات شلاق داشته‌اند که مجازات نمی‌شوند. کسانی هستند که شاکی خصوصی دارند که اگر تا زمان اجرایی شدن این طرح رضایت بگیرند شامل این عفو می‌شوند.

اژه‌ای با اشاره به اینکه از شاکیان خصوصی درخواست دارم با خانواده‌ها مساعدت کنند، گفت: معتقدم اگر رضایت افراد گرفته شود جمعیت قابل توجهی از اجرای مجازات معاف می‌شوند. کسانی دیگری هم در نوبت‌های بعدی قرار می‌گیرند که شامل عفو شوند. تعداد دقیقی از زنانی که مورد عفو قرار می‌گیرند وجود ندارد اما اکثریت شامل این طبقه می‌شوند. انشاالله تعداد زیادی از زنان در ولادت حضرت زهرا مورد عفو قرار می‌گیرند.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟