Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@11:21:35 GMT

636 کودک بازمانده از تحصیل در سمنان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۱۹۳

636 کودک بازمانده از تحصیل در سمنان وجود دارد

به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: از این تعداد بازمانده از تحصیل تاکنون 147 نفر شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی 489 نفر دیگر از این افراد بیسواد ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش روزافزون مهاجرت به استان سمنان و موارد مختلف دیگر از نگاه اداره کل آموزش و پرورش میزان افراد جامانده از تحصیل براساس شاخص ها بیش از 636 نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از تعداد بازماندگان تحصیل استان سمنان 293 نفر دختر و 343 نفر پسر هستند، گفت: در دسترس نبودن اطلاعات کودکان متولد شده در استان سمنان یکی از چالش های اساسی در کُندی شناسایی نونهالان بازمانده از تحصیل است.
وی اضافه کرد: تدوین سند باسوادی و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان سمنان یکی از رویکردهای مهم برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است.
دستورانی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را ندارد و دیگر دستگاه های اجرایی با اتخاذ راهکارهای مشخص در اجرای این طرح با آموزش و پرورش همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان به دلیل آنکه 9 دهم درصد از کل دانش آموزان کشور را دارد، متناسب با این شاخص جمعیتی، تنها 9دهم درصد از اعتبارهای وزارتخانه برای اداره کل آموزش و پرورش استان در نظر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار فرهنگی دارد.
در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، قدرت الله ابک سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند و گزارشی از عملکرد و اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی شهرستان آرادان، و اقدامات شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی درباره جذب اعتبارات ارایه شد.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آموزش و پرورش استان اداره کل آموزش و پرورش استان استان سمنان دستگاه های اجرایی استان شاخص جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور