Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ساسان نورین‌مقدم مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد گفت: براساس آمار‌های به دست آمده از مناطق شهرداری مشهد، بالغ بر ۶ میلیون مترمربع از معابر بالاتر از ۳۰ متر در مشهد وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از مجموع این معابر در این مدت بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز عملیات طراحی و رفع موانع و دست‌انداز‌ها در سطح پیاده‌رو‌ها از سال ۱۳۸۷، افزود: در ابتدا این کار با همکاری تعدادی از دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی انجام و با ابتکار صورت گرفته، رفته رفته کیفی شد.
نورین‌مقدم با تاکید بر اینکه پیاده‌روسازی به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد، گفت: نزدیک به ۱۰ سال از شروع نهضت پیاده‌روسازی یا بهسازی پیاده‌رو‌ها در مشهد می‌گذرد و کار با فراز و فرود طی این مدت ادامه داشته است.
وی اعتبارات بهسازی را تشریح و خاطرنشان کرد: اعتبارات بهسازی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ از ۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته، اما در سال ۱۳۹۲ این مهم از اولویت‌های کاری خارج شده و اعتبارات در این بخش به ۱۷ میلیارد تومان کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره به پیامد پیاده‌روسازی و بهسازی فضا‌های شهری، افزود: رونق رفتار‌های اجتماعی و ایجاد فرصت حضور پیاده در معابر شهری نتیجه توجه به بهسازی پیاده‌رو‌ها است که سبب رونق و نشاط شهری می‌شود.
وی با بیان اینکه بهسازی پیاده‌رو‌ها در مدیریت جدید شهری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امیدوارم با تمهیداتی که پیش‌بینی می‌شود و مورد توجه مدیریت شهری و شورای شهر قرار دارد، به توان این موضوع را با قوت تداوم بخشید.
نورین‌مقدم ادامه داد: در بهسازی پیاده‌رو‌ها به موقعیت اجتماعی و جغرافیایی مناطق توجه نشده است و تنها سعی شده سطح برخورداری مردم مورد توجه قرار گیرد.   انتهای پیام// ه.ز بهسازی پیاده‌روهای مشهد در مدیریت جدید شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد

                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عبدالصاحب نادری در حاشیه بازدید از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه‌ به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.   وی در ادامه با اشاره به اینکه باتوجه به حجم بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی مختصر در برخی معابر شهری هستیم، عنوان کرد: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از تردد‌های غیرضروری در محور‌های درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد