Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@14:00:02 GMT

پیگیری ورود پول‌های مشکوک به سینما

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۰۲۷۰

پیگیری ورود پول‌های مشکوک به سینما

به گزارش جهان نيوز، سید ضیاء هاشمی دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان ضمن اشاره به جزییات قرارداد این شورا با جشنواره فیلم فجر جهت نمایش فیلم‌های این دوره در شهرستان‌ها گفت: اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها، زیرنظر شورایعالی تهیه‌کنندگان صورت گرفته و کنترل لازم از سوی نمایندگان این شورا در این زمینه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت درخواست نمایش فوق‌العاده در شهرهای مختلف، این نمایش‌ها زیر نظر نمایندگان شورا صورت گرفت.

وی بیان کرد: مبلغ قرارداد اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم بود و تهیه‌کنندگان در نهایت برای همراهی در جشن ۴۰ سالگی انقلاب این مبلغ قرارداد را قبول کردند.

دبیر شورایعالی تهیه‌کنندگان با اشاره به مبلغ دوره‌های قبل نمایش فیلم‌های جشنواره فجر در شهرستان‌ها، توضیح داد: در سال ۹۲، قرارداد ۳ میلیارد تومانی برای نمایش فیلم‌ها در ۳۰ استان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته بودیم که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شد.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷، بودجه نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که این مبلغ با توجه به تورم موجود اصلا قابل قبول نبود و تهیه‌کنندگان واقعا برای نمایش فیلم‌های خود در شهرستان‌ها ضرر کردند.

حساسیت شورایعالی به پول‌های مشکوک
هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح مکرر بحث ورود پول‌های مشکوک به سینما در نشست‌های رسانه‌ای فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وهفتم ضمن اشاره به اینکه شورایعالی تهیه‌کنندگان بارها اعلام کرده که در زمینه ورود پول‌های مشکوک و سرمایه‌گذاری‌هایی که منشاء آن مشخص نیست حساس است، گفت: باید در این زمینه به‌صورت جدی برخورد شود و بی‌شک این مساله توسط دولت و قوه قضاییه هم دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سینمای ایران شرایطی وجود دارد که یک نفر وارد میدان تولید می‌شود و در عرض ۲ سال تبدیل به یک سرمایه‌گذار بزرگ می‌شود. این مساله به طور جدی در شورایعالی تهیه‌کنندگان پیگیری می‌شود که البته چگونگی برخورد با این مساله نیازمند بررسی جزییات است. چرا که بخشی از این اتفاقات و ورود پول‌های مشکوک به سینما توسط تهیه‌کنندگان صورت گرفته است.

هاشمی در پایان تأکید کرد: اگر تهیه‌کننده از ورود این پول‌ها استقبال نکند، بی‌شک چنین پول‌هایی وارد سینما نمی‌شوند.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلم‌های سینمایی، تماشاگران بر اساس پیش‌بینی‌های خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما می‌روند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه می‌تواند از ابعادی قابل توجه باشد.

به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

245245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764

دیگر خبرها

  • چهارشنبه مشکوک آزادی
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»