Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:37:08 GMT

قرآن کریم انعکاس اسلام ناب عاشورایی است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۱۰۳

قرآن کریم انعکاس اسلام ناب عاشورایی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه قرآن باید به‌عنوان گره‌گشای زندگی مورد توجه قرار گیرد گفت: اسلام ناب به‌عنوان حلال مسائل و دغدغه‌های اصلی بشریت، راه‌حل بهتری از قرآن کریم را پیش پای بشریت قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از چهره‌های قرآنی در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش ضمن اشاره به نقش قرآن کریم در حل مشکلات اصلی جامعه بیان کرد: اسلام ناب به‌عنوان حلال مسائل و دغدغه‌های اصلی بشریت، راه‌حل بهتری از قرآن کریم را پیش پای بشریت قرار نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «محمدقمی» افزود: قرآن کریم انعکاس اسلام ناب عاشورایی است، و حفظ، قرائت و انس‌گیری با این کتاب مقدس، لازمه اصلی حرکت رو به قله انقلاب اسلامی و پیشرفت تمام جوامع بشری است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تصریح کرد: باید دید در جامعه کنونی چه دیدگاهی نسبت به قرآن کریم در بین دانش آموزان، دانش جویان و اقشار مختلف جامعه وجود دارد و این دیدگاه‌ها باید ارتقاءیافته و به آرمان‌های انقلاب اسلامی سوق پیدا کنند، به‌طور مثال هم‌اکنون قرآن کریم به‌عنوان منبع نور الهی و مرکز ثقل شفا الهی در مشکلات روحی و انحرافات اخلاقی دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی تأکید کرد: نقش مربیان قرآنی، به‌عنوان افراد مأنوس با قرآن کریم، در این تغییر دیدگاه‌ها انکار نشدنی است، البته تلاش و کوشش در مسیر حیات قرآن کریم، مسئولیتی همگانی است اما نقش مربیان قرآنی در این میان پررنگ‌تر از دیگر اقشار جامعه است.

 

وی افزود: مربیان قرآنی و افراد مأنوس با قرآن کریم، باید شکر گذار این مسئولیت عظیم باشند، چراکه این کتاب مملو از معارف حیات‌بخش است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به انحرافات اخلاقی موجود در عصر حاضر عنوان کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور جوانان ایران اسلامی و سایر نقاط جهان در دوراهی‌هایی قرار خواهند گرفت که تنها راه تشخیص حق از باطل در این انحرافات اخلاقی، مراجعه به تدابیر قرآن کریم است.

 

قمی ادامه داد: اگر تعابیر قرآن کریم و فرمایشات اهل‌بیت (ع) در خصوص این کتاب آسمانی را جدی بگیریم به‌یقین جامعه‌ای موفق‌تر و دین‌دارتر خواهیم داشت.

وی قرآن کریم را سفره نعمات اخلاقی خداوند دانست و ابراز کرد: قرآن کریم تکلم خداوند با قاری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان در خصوص صادر کردن انقلاب اسلامی به تمام جهان عنوان کرد: تلقی تمامی جوامع بشری نسبت به قرآن کریم می‌بایستی ارتقاء یابد، که این ارتقاء بخشی را باید از کشور خود شروع کنیم.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی زاهدان وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هرمزگان رییس جمهوری اصفهان راهپیمایی حجت الاسلام قمی سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است