Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در سالن حجاب تهران و با حضور اساتید حوزه روانشناسی برگزار شد با تبریک چهلمین فجر انقلاب و همچنین تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان اظهار کرد: اضطراب در مدرسه لذت بودن در مدرسه را از دانش آموزان گرفته است که باعث ورود با اکراه دانش آموزان به مدرسه و خروج همراه بانشاط آنان از مدرسه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عوامل بسیاری ازجمله وجود رقابت‌های فردی در مدارس در این مسئله دخیل است و متأسفانه مدال تنها به گردن افراد دارای رتبه انداخته می‌شود و توجهی به سایر دانش آموزان نمی‌شود.

بطحایی با اشاره به اینکه گام‌هایی را برای تغییر شرایط در دو سال اخیر برداشته‌ایم، اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر مهم‌ترین مانع در این مسیر است و تحول در آموزش‌وپرورش با وجود این مقاومت‌ها از عهده یک وزیر خارج است لذا همه جامعه باید کمک کنند تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: گام‌هایی در این مسیر مانند اجرای طرح بازی و یادگیری در بیش از ۱۰۰۰مدرسه، اختصاص ۲ساعت از ساعات رسمی را برای انجام مهارت‌ها و حذف تکلیف در دوره ابتدایی را برداشته‌ایم.

عضو کابینه تدبیر وامید اظهار کرد: چهار برنامه تحولی؛ نظام انتخاب و انتصاب مدیران، سنجش صلاحیت‌های مدیران مدرسه، نظام کنترل و سنجش کیفیت مدرسه و تفویض اختیار به مدارس را در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به حفظ استقلال مدرسه گفت: مدرسه نباید دائماً منتظر نسخه حوزه ستادی باشد لذا تنها مدیرکل استان می‌تواند بخشنامه به مدارس ارسال کند، البته مدیران مدارس باید شرایط پذیرش مسئولیت را داشته باشند و در شرایط عدم ارسال بخشنامه به مدارس بتوانند مدرسه را به‌خوبی اداره کنند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دانش آموزان رقابت روانشناسی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.

نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.

در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش آموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنند و معلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش آموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند