Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم آب سد کوثر ۴۳۶ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

"علی داوودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از ابتدای سال آبی جدید (مهر ماه) تاکنون ۵۰۷ میلیمتر بارندگی در سد کوثر ثبت شده است. در حالی که ایستگاه‌های باران سنجی، آمار بارندگی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱۰ میلیمتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حجم آب سد کوثر هم اینک ۴۳۶ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

داوودی مهر عنوان کرد: بارندگی‌های سال آبی جدید در سد کوثر باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان ۲۲ متر شده است.

وی گفت: بارندگی چند روز اخیر در این منطقه ۶۸ میلیمتر بوده که باعث بالا آمدن تراز آب سد کوثر به میزان یک و نیم متر شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر در گچساران ذخیره شده است.

داوودی مهر بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون ۴۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد)، پنج و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و یک و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

وی افزود: سد مخزنی کوثر از نوع بنتی وزنی است که طول تاج آن ۱۹۰ متر و حجم مخزن آن ۵۸۰ میلیون متر مکعب است که با هدف تأمین آب شرب ۲.۵ میلیون نفر از مردم عزیز کشورمان، تأمین آب کشاورزی ۵۷۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و هم‌چنین صنعت استان احداث شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • سد کوثر پر شد
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل