Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدحمید حسینی، مدیرکل زندان های استان گیلان امروز، 28 بهمن ماه در آیین افتتاح بند قرآنی زندان لاهیجان، با بیان لزوم توجه و شرکت بیش از پیش مددجویان در برنامه های قرآنی پیش بینی شده این مرکز اصلاحی و تربیتی، اظهار کرد: تلاوت قرآن توسط مددجویان در داخل بند سبب آرامش دل و روان آنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی دیگر از برکات بندهای قرآنی در زندان ها را آموزش و حفظ آیات کلام الله توسط مددجویان دانست و عنوان کرد: حفظ قرآن کریم به جز برکات اخروی دارای برکات دنیوی از جمله هدایت انسان، آرامش روحی، فهم بهتر قرآن و تقویت حافظه نیز می باشد که نصیب حافظان قرآن خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه با گسترش چنین اقدامات فرهنگی و دینی گام های بلندی در جهت اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی در زندان ها برداشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: انوار قدسی تلاوت آیات مقدس قرآن در جمع مددجویان به روح آنان جلا و به قلوبشان پاکی می دهد.

مدیرکل زندان های گیلان تکلیف قانونی و شرعی این نهاد را اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی دانست و اضافه کرد: قرآن کریم کرامت انسانی را به عالی ترین و زیباترین شکل بیان داشته و لذا سعی ما همواره حفظ کرامت انسان هاست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سید حمید حسینی مددجویان بند قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • قرآن همه چیز ماست
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان