Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با اشاره به رقابت ۱۱ هزار طلبه و استاد جامعه در جشنواره قرآن و حدیث گفت: مرحله نهایی این رقابت در روزهای دوم و سوم اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین «رضا شاکری» در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که امروز (یکشنبه 28 بهمن ماه) برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حماسه سازی بزرگ ملت ایران همراه بود که از مردم برای این حماسه تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی افزود: ملت ایران این حماسه را با محوریت قرآن و ولایت آفریدند. جامعه المصطفی که به دستور بنیانگزار انقلاب اسلامی تأسیس شد به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی نیز وارد چهل سالگی شده است.


وی با اشاره به حضور طلابی از 130 ملیت در جامعه المصطفی تصریح کرد: تاکنون 50 هزار فارغ التحصیل جامعه المصطفی در سطوح مختلف داشتیم که مدیریت ده ها نمایندگی المصطفی در خارج از کشور را برعهده دارند. بالغ بر 500 مرکز قرآنی توسط فارغ التحصیلان این مرکز بزرگ و نورانی هدایت می شود.


شاکری جشنواره قرآن و حدیث را نمایشی از فرآیندهای قرآنی و حدیثی برشمرد و اظهار داشت: معرفی آموزه های حیات بخش قرآن کریم به منظور ترویج و ایجاد زمینه برای تمسک به آن، معرفی دستاوردها و ظرفیت های معرفتی حوزه های علمیه و جامعه المصطفی در عرصه قرآن و حدیث، بازخوردگیری از آموزش ها و فعالیت های قرآنی و حدیثی المصطفی و ارتقای سطح بینش دینی در سایه قرآن از اهداف این جشنواره است.


وی از مشارکت کارمندان و استادان جامعه المصطفی در کنار طلاب و خانواده های آنان در این جشنواره خبر داد و ادامه داد: جشنواره در دو بخش مهارت و معرفت برگزار می شود که بخش معرفت چهار رشته مطالعات قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه، تفسیر ترتیبی قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی را شامل می شود.


معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی تأکید کرد که در بخش مهارتی نیز برای برادران 8 رشته و خواهران 7 رشته برگزار می شود که قرائت و ترتیل و حفظ از مهمترین این رشته ها است.


وی تعداد شرکت کنندگان در داخل کشور را 11 هزار تن خواند و گفت: قرآن از ابتدای ورود طلاب به جامعه المصطفی آموزش داده می شود و در دوره کارشناسی و ارشد نیز ادامه دارد تا طلبه ای وجود نداشته باشد که در مهارت قرآنی دچار مشکل باشد و این یک دستاورد به شمار می آید.


شاکری نسبت به کاهش بودجه جامعه المصطفی انتقاد کرد و افزود: با حضور فارغ التحصیلان جامعه المصطفی در خارج از کشور و نگاه تقریب مدارانه و عقلانی آنان شاهد عزت روزافزون المصطفی هستیم. فارغ التحصیلان المصطفی زیبایی های اسلام را به نمایش می گذارند و توطئه های آمریکا و  غرب علیه اسلام را خنثی می کنند.


وی با اشاره به اینکه طلاب با اضافه شدن دو ترم بر دوره آموزشی خود می توانند حافظ قرآن شوند، خاطرنشان ساخت: اعجازات قرآنی برای اولین بار در حوزه های شیعه مطرح شده است که دستاورد جدیدی برای جامعه المصطفی به شمار می آید.


معاون فرهنگی و تربیتی المصطفی تصریح کرد: 500 مرکز قرآنی وابسته به جامعه المصطفی در جهان وجود دارد که همانند ستاره می درخشند و ما با شناسایی این مراکز قرآنی در حال ساماندهی آنها هستیم.


وی در بخش پایانی سخنان خود از رونمایی از کتاب چهل سالگی قرآن که محصول اربعینی از روندهای قرآن است، خبر داد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن اردبیل رییس جمهوری هرمزگان وزیر ارشاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان حادثه تروریستی زاهدان رضا شاکری جشنواره قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر قوره‌جیلی رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۲۸۲ نفر از حافظان کرمانشاهی در مدرسه دخترانه شهدای پروین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قوره‌جیلی تصریح کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان کرمانشاه در سه حوزه کرمانشاه، هرسین و جوانرود برگزار شد که حافظان قرآن شهر‌های کنگاور، صحنه، سنقر، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در شهر کرمانشاه و منطقه اورامانات در شهر جوانرود در این آزمون شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد شرکت‌کننده در این آزمون نسبت به سال گذشته ۶۳ نفر افزایش داشته است، ادامه داد: در حوزه آزمون کرمانشاه ۲۰۰ نفر، هرسین ۴۳ نفر و اورامانات ۳۹ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن شرکت کردند که ثبت‌نام این آزمون از اسفندماه سال گذشته انجام گرفته است.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پایان به حافظان قرآن که نمره قابل قبول را کسب کرده باشند مدرک معادل دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری علوم قرآنی اعطا می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد