Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:20:33 GMT

لزوم توجه بانکها به تراکنشهای مشکوک

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۵۰۸

لزوم توجه بانکها به تراکنشهای مشکوک

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی پیگیری جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: در شرایط امروز، بحث جرایم فضای مجازی گسترش روز افزون داشته است و با توجه به اینکه روز به روز نیازمندی مردم به فضای مجازی بیشتر می‌شود، مجرمان نقطه هدف خودشان را این فضا انتخاب کردند

وی افزود: یک موضوع مهم بحث تامین امنیت مبادلات الکترونیکی است که سامانه کاشف می تواند به این موضوع کمک کند ولی با تمام کارآیی بالایی که دارد یک اقدامی است که پس از وقوع جرم به کار می آید و شاید خیلی از مردم از وجود این سامانه باخبر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
جاویدنیا گفت: امروز ما با مطالبات جدی مردم روبرو هستیم که از ما سوال میکنند چرا امنیت ما را در فضای مجازی تامین نمی‌کنید؟ در یکی از شهرها فقط از  ۵۰ نفر از طریق تماس تلفنی کلاهبرداری شده است. وی ادامه داد: اگر بانک ها در عرصه فضای مجازی برای امن تر شدن فضایشان پیش قدم شوند بهتر می شود همکاری کرد. حتی برای گسترش صنعت الکترونیک کشور هم ما نیاز داریم که بانک ها بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرند. جاویدنیا با اشاره به حاشیه های اخیری که برای سایت دیوار به وجود آمده بود گفت: مانباید انتظار داشته باشیم کسب و کارهایی مثل سایت دیوار خودشان کامل امنیت کاربران را حفظ کنند، تا کجا باید بخش خصوصی را مسئول کلاهبرداری از اقدامات مجرمانه برخی مردم بدانیم؟ جاویدنیا تصریح کرد: یک نکته ای که حایز اهمیت است توجه جدی بانک ها به شناسایی تراکنش های مشکوک و گزارش به موقع آنها به مراجع قضایی است، این امر می تواند از جرایمی مثل قمار و پولشوقی جلوگیری کند. وی در پایان تاکید کرد: بحث جدی گرفتن حفاظت اطلاعات در بحث بانک ها یک موضوع مهم دیگر است که فرد کلاهبردار با دادن اطلاعات از حساب فرد اعتماد او را به دست می آورد و از او سوءاستفاده می‌کند و باید بانک ها از اطلاعات مشتریان خود با دقت تر از قبل حفاظت کنند. کد خبر 4544698 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا دادستانی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم