Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند، گفت: نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در نشست مشترک با اتحادیه‌ها و اصناف مرکز استان اظهار کرد:بازار سهم بسزایی در نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تمامی اقشار جامعه با اصناف و بازار در ارتباط هستند لذا نقش اصناف در تبیین این دو فریضه در جامعه بی بدیل است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: اصناف یک رسالت صنفی دارند و آن نقش هماهنگ کننده با شوراهای تخصصی است که در هر صنف مصادیق معروف و منکر را خود اعضای اتحادیه بهتر از سایرین می‌شناسند.     قاسمی عنوان کرد: شورای امر به معروف اصناف دو وظیفه اساسی دارند و آن هم  این است که شورا باید معروفات و منکرات را بین مجموعه خود احصا و ترویج کنند.   الگوسازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است غلامرضا جعفرپورمقدم نماینده اتاق اصناف خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: الگو سازی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر است. برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص برای اتحادیه‌ها و اصناف بسیار اثرگذار بوده است.     وی عنوان کرد: ترویج اقامه امر به معروف و نهی از منکر با کارهای هنری بسیار اثرگذار است و باید در قالب هنر و نمایشنامه و استفاده از ظرفیت صدا و سیما این امر مهم را ترویج داد.   نماینده اتاق اصناف خراسان‌جنوبی بیان کرد: اقامه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات قرآن است و کسانی که تمایل به اجرای این دو فریضه دارند باید به صورت سازمان یافته عمل کنند.     صفری رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز جامعه اصناف را به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت که می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند معرفی کرد.     وی با اشاره به مأموریت‌های اداره اماکن در راستای برقراری نظم و امنیت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌ ویژه صنوف، گفت: تولید امنیت وظیفه تک تک آحاد جامعه است.     رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی افزود: ما می‌خواهیم در جامعه اسلامی امنیت انسان دینی را تأمین کنیم بنابراین معیارها و ملاک ما برای تأمین و حفظ امنیت اجرای احکام شرعی و موازین اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری، قوانین جاری کشور اعم از قوانین جزائی و مدنی، قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون نظام صنفی و آئین‌نامه‌های اجرائی است.     صفری اظهار کرد: جامعه اصناف به‌عنوان طیف وسیعی از جمعیت می‌تواند نقش و سهم مهمی در تولید امنیت ایفا کند و پلیس تلاش می‌کند ارتباط خوبی با این طیف در راستای برقراری نظم و امنیت داشته باشد.     وی عنوان کرد: وظایف و مأموریت‌های اداره نظارت بر اماکن عمومی در ارتباط با اصناف را در دو بخش نظارت بر ضوابط عمومی و ضوابط اختصاصی است.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در این مراسم گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 
سرهنگ آزادی نژاد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • در جلسه رادان با اعضای جامعه مدرسین چه گذشت؟
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه