Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح مبنی بر سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی، گفت: همکاران ما مراکز عرضه گوشت را از نظر سلامت محیط عرضه بررسی می‌کنند، اما بررسی سلامت گوشت قرمز داخلی و وارداتی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی اظهار داشت:براساس وظایف قانونی وزارت بهداشت، موظف هستیم سلامت یا بهداشت محیط مراکز عرضه و توزیع محصولات خام دامی، گوشت قرمز داخلی و وارداتی را کنترل کنیم و برای کنترل و نظارت، با سازمان دامپزشکی کشور هماهنگی بسیار خوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال، همکاران ما درخصوص رعایت بهداشت فردی، تمیز بودن یخچال و دستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده، دارا بودن کارت بهداشت برای قصاب‌ها و آموزش‌های مورد نیاز برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار که توزیع گوشت قرمز داخلی و وارداتی را انجام می‌دهند، بازدیدهای دوره‌ای دارند.

وی تصریح کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سلامت سیستم برودتی مانند یخچال و فریزر و شرایط نگهداری گوشت قرمز را در مراکز عرضه به وسیله دستگاه‌های پرتابلی که در اختیار دارند، بررسی می‌کنند. همچنین نیروهای بهداشت محیط وزارت بهداشت، بهداشت محیط ساختمان یا مرکز عرضه کننده گوشت و مجوزهای سازمان دامپزشکی برای سلامت گوشت قرمز را کنترل می‌کنند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: تاکنون تخلف و مشکل خاصی در مورد سلامت گوشت‌های قرمز وارداتی یا داخلی به وجود نیامده است. البته ممکن است نواقصی در مورد بهداشت فردی و شرایط نگهداری گوشت وجود داشته باشد که همکاران ما به شکل میدانی آنها را بررسی و برطرف کرده و یا نسبت به تعطیلی موقت و یا ارجاع پرونده به مراجع قضائی اقدام می‌کنند.

بنابر اعلام وبدا، فرهادی در پاسخ به سوالی درباره عرضه گوشت و محصولات خام دامی با شرایط نامناسب در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: حتماً باید بر روی بسته بندی گوشت و محصولات خام دامی عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که باید با رعایت استانداردها و قواعد مشخص شده باشد، تاریخ مصرف به طور خوانا درج شده باشد؛ چراکه در غیر این صورت، تقلب و تخلف بهداشتی انجام شده که دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی می‌توانند این موضوع را بررسی و با آن برخورد کنند و شعبه فروشگاه زنجیره‌ای مذکور هم باید پاسخگو باشد. همچنین مردم باید به مُهر کنترل دامپزشکی بر روی گوشت قرمز و محصولات خام دامی توجه کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گوشت دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد