Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در آیین رونمایی از زیر دریایی فاتح در بندرعباس ضمن با تبریک و تهنیت به نیروی دریایی ارتش و فرماندهی کل قوا از پیشرفت های بسیار مهم و سرنوشت ساز در قدرت دفاعی کشور قدردانی کرد.
وی ادامه داد: بی تردید نیروی دریای قدرتی است که می تواند صدها مایل دورتر از منافع کشور از آبهای بین المللی حراست و حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری افزود: این نیرو نه تنها ازسواحل در خلیج فارس، دریاهای عمان و خزر و دهانه اقیانوس بلکه در آبهای بین المللی با اقتدار خود از منافع کشور و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران حضور می یابد پس جایگاه ارتش تاثیرگذار و دارای یک جایگاه ویژه است.
روحانی تصریح کرد: در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس و بعد از آن، رشادت ها و فداکاری ها و به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی برای ملت جای قدردانی و افتخار است.
وی اظهار داشت: شاید فشارهای دشمن در دوان جنگ تحمیلی و تحریم های دشمن محرک بیشتری بود برای آنکه ما بتوانیم در صنعت دفاعی و صنعت دریایی سطحی و زیرسطحی به خود متکی شویم.
رییس جمهوری گفت: اگر سلاح به صورت ارزان وعادی در اختیار کشور ما قرار می گرفت شاید با این شتاب و باانگیزه دنبال ساخت صنعت بومی برای این کشور نبودیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه زمینی، دریایی و هوایی کاملا متکی به خود است و در دهه های اخیر هیچ گاه قدرت ایران در این حد از پیشرفت نبوده است.
وی یاد آور شد: در قرن های اخیر به اندازه امروز ما از این سطح توانمندی برخوردار نبودیم و همه این مرهون تلاش های ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج کشور است و این تلاش ها توانمندی دفاعی کشور را چند برابر کرده است.
وی اظهار داشت: قدرت امروز ایران می تواند قدرت منطقه باشد امروز جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دوست در کنار همدیگر یک قدرت دفاعی سرافزار در آبهای منطقه هستند و نیازی به متجاوزان وحضور نامشروع قدرت های غیرمنطقه ای ندارند.
روحانی افزود: بندرعباس و همه مناطق جنوبی ایران و همه آبهای سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ما از کشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان دهنده این است که قدرت ایران تهدیدی برای برای سایر کشورها نیست.
وی یادآور شد: امروز ایران هم سازنده ناوچه های مختلف در کلاس های مختلف و هم سازنده زیردریایی است و این به معنای توانمندی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: نیروهای مسلح باهمه وجود به مردم قول می دهند که از سرزمین و آبهای آنها دفاع کرده و در مقابل متجاوزان می ایستند.
رییس جمهور در پایان از تلاش ها و پیشرفت های نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران و مهندسان و کارکنان این نیرو تشکر و قدردانی کرد.
9887 /6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی حسن روحانی خلیج فارس دوران دفاع مقدس جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

کد خبر 6088059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد