Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی برزگر روز یکشنبه در حاشیه پنجمین جلسه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد اقامه نماز و نهادهایی که با آن مشارکت دارند، اکثر منابع مالی و نیروی انسانی خود را به آموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ نماز معطوف کنند.
وی با اشاره به تصمیم مدیران ستاد اقامه نماز طی همایش اخیر در مشهد اضافه کرد: قرار است 80 درصد برنامه های سال آینده معطوف به فعالیت های ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه موثرترین قشر در ترویج فرهنگ اقامه نماز معاونان پرورشی آموزش و پرورش هستند، بیان کرد: پیش از این به جای معاونان پرورشی، فارغ التحصیلان رشته های دیگر نظیر حسابداری به جای معاونان پرورشی فعالیت می کردند که تلاش براین است که تنها فارغ التحصیلان رشته های پرورشی به عنوان معاونان پرورشی اقدام به تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز کنند.
وی به اجرای طرح های مبین، معراج و مفتاح در راستای تبلیغ نماز اشاره کرد و افزود: همچنین رشته های علوم پایه، فرهنگ اسلامی، معلمان ادبیات و ورزش با پرداخت به مقوله نماز می توانند گام های موثری در راستای تبلیغ آن بردارند.
دبیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با واحدهای درسی و کتاب هایی که برای دانشجویان ارائه می دهد، می تواند زمینه ای فراهم کند تا فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از وارد شدن به آموزش و پرورش اولین مساله ای که اولویت کارشان قرار می گیرد، پرداختن به جایگاه نماز و رابطه دانش آموز با خدا باشد.
وی ادامه داد: ماموریت اصلی پس از 40 سال این است که نیازهای نسل نو در ارتباط با معنویت به تقاضا تبدیل شود و برای محقق شدن این مهم باید ابتدا آموزش و سپس اقناع صورت پذیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح 'حی علی الصلاه' در بین نیروهای نظامی و انتظامی گفت: سربازان باید این دوره را که آموزش احکام، اسرار و آداب نماز است، سپری کنند تا پایان خدمت به آنها داده شود.
وی از راه اندازی اکیپی برای احیای نمازخانه مجتمع های تجاری خبر داد و افزود: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف احیای نمازخانه مجتمع ها در محوریت قرار می گیرد و هم اکنون 36 مجتمع تجاری دارای نمازخانه است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند سخت افزارهای لازم برای نماز باید فراهم شود و اگر کسی بخواهد در مدرسه ، اداره و یا جای دیگری نماز بخواند سخت افزارهای لازم باشد.
ترویج فرهنگ نماز، شناسایی زمینه‌ها، ضرورت‌ها و ظرفیت‌های جامعه در ارتباط با نماز، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه، تولید فکر، تصمیم و برنامه،‌ نهادسازی و ظرفیت‌سازی در جهت تحقق اهداف مورد نظر، حمایت و پشتیبانی معنوی از فعالیت‌های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ نماز، برنامه‌ریزی، ‌نظارت و ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها‌ی اجرایی در امر اقامه نماز و ارزیابی مستمر وضعیت اقامه نماز در جامعه و ارایه نتایج آن به نهادهای مسوول از جمله رسالت های ستاد اقامه نماز است.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ادبیات ترویج فرهنگ سازمان صنعت معدن و تجارت مدرسه نیروی انسانی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه امتحانات نهایی یکی از موارد اولویت دار فعلی آموزش و پرورش استان است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با تشکیل ستاد پشتیبانی از آزمون تمامی امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی افزود: سطح کیفی استان سمنان حوزه آموزش و پرورش و موارد و مسائل مرتبط با این حوزه همواره باید سرآمد کشور باشد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه به مباحث و مسائل فرهنگی و دینی سطح مدارس استان باید توجه شود، ابراز داشت: با استفاده از ظرفیت مشاوران فرهنگی و دینی به صورت ویژه این مهم باید در دستور کار قرار گیرد

هاشمی در ادامه تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اردوهای راهیان نور و برنامه‌های ورزشی و با نشاط می‌بایست در آموزش و پرورش استان سمنان برنامه ریزی شود.

وی افزود: به منظور ارتقا هر چه بیشتر شاخص‌های آموزشی باید جذب اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان مد نظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد خبر 6087722

دیگر خبرها

  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود