Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای شهر یزد خواستار خواهرخواندگی «یزد» و «کلمبو» سریلانکا است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدحسین آزادی بعد از ظهر امروز در دیدار سفیر سریلانکا با اعضای شواری شهر یزد اظهار داشت: یزد در تجارت، معدن زبانزد است ولی به دلیل ثبت جهانی و همچنین معرفی به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان، بحث رونق گردشگری این شهر بیش از پیش مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این استان در حوزه علمی و آموزشی هم پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده و یزد به مدت 25 سال متوالی رتبه نخست کشور در کنکور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان یزد بالغ بر 650 هزار نفر است عنوان کرد: شورای شهر یزد در نظر دارد که روابط خودش را با جهان بیش از پیش افزایش دهد.

‌رشد گردشگری در یزد چشم‌گیر و بی‌سابقه استسفیر سریلانکا: پیگیر خواهرخواندگی یزد با یکی از شهرهای سریلانکا می‌شویم‌رشد گردشگری در یزد چشم‌گیر و بی‌سابقه است

آزادی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل‌های شهر یزد، بحث خواهرخواندگی با سریلانکا را مطرح کردیم و کلمبو را با توجه به مشارکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف می‌توان بین یزد و این شهر دید برای این منظور معرفی کردیم.

سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد هم در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری یزد باید به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد اظهار داشت:تفاهم خواهر خواندگی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد با اشاره به خواهرخواندگی‌های صورت گرفته یزد با دیگر شهرهای جهان گفت: بحث خواهر خواندگی می‌تواند نسبت به ارتباط بیشتر بین کشورها نقش آفرین باشد.

شعبان به پیشنهاد صورت گرفته از سوی شورای شهر یزد برای خواهرخواندگی یزد و کلمبو اشاره کرد و گفت: در خواست ما از سفارت سریلانکا در ایران این است که نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در وزارت خارجه هم هر گونه کاری که در انعقاد این تفاهم‌نامه لازم باشد پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم شاهد تحقق این موضوع مهم در استان و سریلانکا باشیم.

انتهای پیام/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • یوناما خواستار حمایت از خبرنگاران افغانستان شد
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا