Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@00:19:31 GMT

کوتاه از دانشگاه فنی و حرفه ای

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۱۳۱

کوتاه از دانشگاه فنی و حرفه ای

تهران- ایرنا- امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان های علمی و صنعتی ایران، راه اندازی اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال محور و برگزاری نشست هم افزایی کار دانشجویی از تازه ترین رویدادهای دانشگاه فنی و حرفه ای است.

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه ایرنا، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان های علمی و صنعتی در راستای تعاملات علمی علمی ، پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تفاهم نامه با هدف بهره مندی از امکانات و توانمندی های علمی و تخصصی بویژه در حوزه های کاربردی و فناوری و بهره مندی از امکانات متقابل در اجرای پروژه ها و طرح های مبتنی بر دانش و فناوری ، ارزیابی اختراعات ، نوآوری ها و تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات و استانداردسازی کارگاه ها و آزمایشگاه ها به امضای رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران رسید.
همچنین،تفاهم نامه های صورت گرفته یکسال اخیر دانشگاه فنی و حرفه ای به منظور اشتغال زایی، کارآفرینی و تجاری سازی صورت گرفته است که در این راستا می توان به تفاهم نامه منعقد شده با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری مانند راه اندازی مراکز رشد و مراکز نوآوری و شکوفایی و توافق بامعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری جهت راه اندازی مراکز نوآوری و حمایت کسب و کار که می تواند موجب تحول و کسب درآمدو تجاری سازی شود اشاره کرد.

** راه اندازی اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال محور
رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای از راه اندازی اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال محور این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد.
محمدرضا جلیلی عنوان کرد: تاکنون درباره ساختار و چشم انداز این اندیشکده جلسات تخصصی برگزار شده و هدف از تشکیل آن کمک به مسائل کلان کشور در حوزه اشتغال و حمایت از اساتید فن آور، نوآور، مخترع و مبتکر و تجاری سازی پژوهشهای کاربردی دستاوردهای دانشگاه است.
رییس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان مهمترین وظایف اندیشکده گفت: این اندیشکده فرصتی برای شتاب دادن به تولید و عرصه محصولات اساتید فن آور و پل ارتباطی برای حمایت از آنها خواهد بود و بهرگیری از ظرفیت دانش ، تجربه و مهارت استادان بسیجی استان و ملی و همچنین کمک به توسعه ، تعمیق و گفتمان سازی در راستای تحقق نهضت نرم افزاری و تولید دانش بومی وتقویت روحیه مطالبه گری را دنبال می کند.

** برگزاری نشست هم افزایی کار دانشجویی
نخستین نشست تخصصی کمیته هم افزایی کار دانشجویی (افتتاح کارگاه جوار خوابگاه) برگزار شد. ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این نشست گفت: آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی در برهه کنونی باید در مسیر تولید و درآمدزایی و در راستای کارآفرینی گام بردارد ولی نباید طوری تلقی گردد که هدف اصلی کسب درآمد است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: در سال جاری تفاهم نامه هایی با صندوق رفاه دانشجویی در خصوص افتتاح 30 کارگاه جوار خوابگاه و با صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه تأسیس 15 مرکز رشد و 16 مرکز نوآوری در مراکز سراسر کشور منعقد شده که ارزشمند و مورد حمایت است.
صالحی عمران تصریح کرد: بحث تجاری سازی، فرآیند تبدیل فنآوری به محصولات موفق اقتصادی است که دانش تولید شده را به محصولات قابل عرضه در بازار تبدیل میکند و در اولویت فعالیتهای دانشگاه ها و پژوهشگاه های جهان است.

**9283**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فني و حرفه اي دانشگاه اخبار كوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکصد و دومین جلسه کارگروه آموزش‌های عالی کوتاه مدت علمی کاربردی به ریاست دکتر کشت‌کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه و با حضور اعضای کارگروه دوره ‌های کوتاه مدت و کمیته تعیین شهریه دانشگاه برگزار شد.

علیرضا خیابانی سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه و دبیر کارگروه با اعلام این خبر به تشریح اهداف دوره پسیو فیبر نوری به عنوان یکی از دوره ‌های کاربردی مهم و مصوب این جلسه از کارگروه پرداخت و اظهار داشت: هدف از اجرای این دوره، آموزش کامل عملیات کامل کابل‌ کشی، مفصل‌ بندی، تست و راه ‌اندازی فیبر نوری است و شایستگی ‌هایی که مهارت‌ جویان با شرکت در این دوره کسب می‌ کنند شامل آشنایی با تجهیزات پسیو فیبر نوری، مراحل کار با دستگاه فیوژن و انجام عملیات فیوژن زنی و تست و اندازه ‌گیری میزان افت خطوط فیبر نوری و آشنایی با کارکرد قلم نوری و تجهیزات پسیو است و این دوره برای اولین بار تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان زنجان برگزار می شود.

سرپرست دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: علاوه بر این دوره، ‌مجوز دوره‌ های دیگری نظیر مدیریت منابع انسانی، تحلیل رفتار کارکنان با مدل دیسک، تولید گیاهان آپارتمانی و متصدی کافی شاپ صادر شده که علاق‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و کسب اطلاعات بیشتر به پرتال دفتر آموزش‌های کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی https://sto.uast.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6096890

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد